SzavazásA használók száma a vírus előtti helyzethez képest feltehetően...
KIT hírlevél évfolyamok2021
|
Négy vaskos tévhit az olvasással kapcsolatban
Címkék: használó (gyerek, fiatal) | hatékonyság | olvasás | oktatás, tanulás | cselekvésképtelenség |
A. Az olvasás a legfontosabb ismeretszerzési forma. - Tévedés!
B. Az olvasástanulásért meg kell szenvedni. - Tévedés! C. Minél többet olvasunk, annál jobb lesz nekünk. - Tévedés! D. A gyerek úgysem érti meg az olvasással kapcsolatos összefüggéseket. - Tévedés! ... hangzott el Mikulás Gábor előadásán link a Neveléssel az olvasásért - olvasással a nevelésért konferencián. A magyarázatok a KIT olvasóinak részben már ismertek: Ad.A: Az olvasás csak az egyik ismeretszerzési eszköz -- és nem is a leghatékonyabb link Ad.B: A bibliai teremtéstörténet téves értelmezése, hogy tudást, eredményt csak szenvedés árán lehet elérni. Jó esetben számos gyerek tanul meg a magas motiváltság birtokában olvasni. Vö. még: áramlatélmény. Ad.C: Napi átlag egy órányi olvasásmennyiségre érdemes feltornázni az embereket, de az annál több már árthat a kognitív teljesítménynek; vö.: link Ad.D: A tanulással kapcsolatos ismeretek (metakogníció link ) javítják a tanulási teljesítményt. Így van ez az olvasással is, tehát érdemes megismertetni ezt az emberekkel. (MG) |
![]() Feliratkozás
Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.
Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.
KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |