Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:
Elfelejtette a jelszavát?
Regisztrálás >>>
Bejelentkezés után van lehetőség a regisztráció törlésére.


Nincs mese, a mesterséges intelligencia tájékoztat és befolyásol

Lil Miquela egy 20 év körüli lány, talán kevesebb. A vele egyidősekhez hasonlóan az Instagram profilján nemcsak szelfik tolonganak, hanem rengeteg más kontent is, amik a közösségi médián általában előfordulnak: képek arról, mit eszik, milyen ruhákat hord, kikkel lóg, vagy éppen hol nyaral. Lil Miquela egy influencer [kb.: véleményvezér].
1,2 millió követővel a háta mögött az utóbbi hónapokban számos cég kereste meg, hogy promotálja a márkájukat szinte valamennyi iparágból: divatcégektől az üdítőital-forgalmazókon át, az egészséges életmód üzletágban ásványi anyagokkal kereskedő vállalkozásokig. Olyan brand-ek mint a Prada, a Diesel vagy a Moncler az ügyfelei.
Lil Miquela nem létezik. Jobban mondva: nem létezne, ha még mindig a 20. század keretei között gondolkodnánk. A digitális kreáció azonban már korunk első sikerre termett, nem hús-vér influencereként látta meg a napvilágot. A los angeles-i Brud áll mögötte, az a robotikára és mesterséges intelligenciára szakosodott cég, ami a technológiák médiára alkalmazásából csinál pénzt. Jelenleg egy szerkesztőségnyi ember gyárt tartalmat a 2017 óta zenei karrierbe is kezdő, pop ikonná váló Miquela számára. A hírek szerint azonban Brud alkalmazottaitól hamarosan egy gépi tanulási rendszer veszi át a feladatok nagy részét, így sok tekintetben önálló életre is kelhet.
A kompjúter generált modellek és avatárok mára sikeresen kitörtek a luxusmárkák és divatházak marketing szegmenséből és egyre szélesebb követői tábort toboroznak maguknak - és hirdetőiknek - a közösségi felületeken. Amikor 2016 elején még a Final Fantasy kreátora által gyártott rózsaszínhajú animált hősnő osztotta meg a közvéleményt a híres Louis Vuitton kampányban, még nem sejtettük, hogy két évre rá a CGI influencereké lesz a terep, akik a hírfolyamok elárasztásával a politikába is alaposan beletrappolnal.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:





adatkezelési szabályzat elolvasása


Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.


interaktiv oktatástechnika portál logo

Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Több mint 20.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
3200 fő

Olvasói létszám:
kb. 3500 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról