Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mi a jó könyvtári hálózat alapelve?

  • • Egyik sem, megírom: kit@gmconsulting.hu
  • • Minőség-alapú (a legjobb szakmai teljesítményű könyvtár koordinálja a hálózatot)
  • • Nem kell hálózat, álljon mindenki a saját lábán
  • • Területi alapú (a régió nagyobb könyvtára legyen a központ)
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2020



 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:
Elfelejtette a jelszavát?
Regisztrálás >>>
Bejelentkezés után van lehetőség a regisztráció törlésére.


Nudge - hogyan lehet célravezető a bökdösés a könyvtárban?

Regisztrációnál elolvassa, hogy mi az, ami az űrlap alján alapértelmezettként be van pipálva? Vagy csak később találgatja, hogy mit fogadhatott el, amikor tömegével érkeznek a hírlevelek? Nagyobb valószínűséggel megy el egy előadásra, ha konkrét időponttal szerepel a naptárjában, esetleg még azt is látja, hogy kedves ismerősei is ott lesznek, mint ha csak egy e-mailt kap a témáról és az időpontról? Növeli a valószínűséget, ha tudja, hogy ez egy egyszeri, nem megismételhető alkalom?
A fenti szituációkban egy biztosan közös: minden esetben egy nudge [magyarul kb.: bökdösés] segítségével akarta meggyőzni a vevőt az adott cég. A szituációk kreálói pedig mindent elkövettek, hogy az általuk kívánatos viselkedés minél egyszerűbb, gyorsabb, konkrét időhöz kötött, vonzó és közösségi legyen.
Ahhoz, hogy a nudge elérje a várt hatást, fontos a
1. konkrét, lehetőleg számosítható célkijelölés; továbbá
2. a környezet és a benne élők viselkedésének megértése.
3. Csak azután kezdődhet meg magának a nudgenak a felépítése, ha már megismertük a célcsoport motivációit és a viselkedésükre hatást gyakorló akadályokat. Ez időben, területenként, kultúránként nagyon eltérő lehet. Azonban még ezután sem dőlhetünk hátra!
4. Elengedhetetlen a nudge tesztelése és folyamatos fejlesztése, hogy ne a várttal ellentétes, vagy a vártnál gyengébb hatást érjünk el. Ne adjuk fel, ha elsőre nem aratunk messzemenő sikert. Fogjuk fel inkább tanulási lehetőségként, amivel csak még jobban megismerhetjük fogyasztóinkat, munkavállalóinkat. A nudge-ok sokszor csak kisebb finomhangolásokat jelentenek.

Régebbi hírforrás(ok): Bökdösés a könyvtári marketingben link Viselkedési közgazdaságtan - mire használhatjuk a 'bökdösést' a könyvtárban? link Hogyan manipuláljunk célszerűen és hatékonyan? Mondjuk, olvasásra link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:





adatkezelési szabályzat elolvasása


Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.



Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Több mint 23.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról