Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?

  • • Nem kell különösebben, hisz' mindenkit befogadunk
  • • A téma inkább felfújt hiszti
  • • Kell az akadálymentesítés; a legrászorultabbak alig járnak könyvtárba
  • • Feszültséget keltenének a rászorulók, ha többek jönnének a könyvtárba
  • • Kellene, de nem vagyunk eléggé felkészülve rá
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Oktatókat tanítottak kritikus információfogyasztásra

Az álhírekkel és a hasonló jelenségekkel (pl. dezinformációval) kapcsolatos széles körű aggodalom arra késztette a Mount Royal Egyetem (Calgary, Kanada) Könyvtárának link és Tanulmányi Központjának könyvtáros és oktatásfejlesztő munkatársait, hogy közös erőfeszítést tegyenek a hallgatók digitális írástudási készségeinek fejlesztése érdekében. Az egyetem oktatóinak rendezett, 90 perces oktatásfejlesztési műhelymunka keretében bemutatták, hogy miként segíthetik elő az információk kritikus értékelését és a digitális írástudást. Az oktatók és más egyetemi dolgozók önkéntesen regisztrálhattak; a 2019 során három alkalommal megrendezett műhelymunka résztvevői különböző szakterületek oktatói, valamint a hallgatóknak támogató szolgáltatásokat nyújtó könyvtárosok és más egyetemi dolgozók voltak. (...)
Egyértelmű, hogy a digitális írástudás fejlesztésében nagyobb mértékben kellene részt venniük az oktatóknak. Ha az információs műveltség és digitális írástudás fejlesztése mindenki feladata, és ha a könyvtárosok valóban túl akarnak lépni az egyalkalmas használóképzés modelljén, akkor élniük kell azzal a lehetőséggel, hogy szaktudásukat és tapasztalatukat új, együttműködésen alapuló kapcsolatokban kamatoztassák. A könyvtárosok és az oktatásfejlesztők közötti szoros partnerség kialakítása az egyik útja annak, hogy szélesebb körű tantervi változásokat indítsanak el, és katalizálják az egyéni oktatás fejlesztését. (Oktatásfejlesztési együttműködések és gyakorlatok, avagy túllépés az egyalkalmas könyvtárhasználati képzéseken; ref: Koltay T.)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról