Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:
Elfelejtette a jelszavát?
Regisztrálás >>>
Bejelentkezés után van lehetőség a regisztráció törlésére.


Olvass jobbat! - 'Olvass többet' helyett

A Wall Street Journal kampányt indított, amelyben azt kéri mindenkitől: "olvasson jobban/jobbat" (Read better), ezzel párhuzamosan pedig három napig szünetelteti az oldalon a fizetőkaput, hogy mindenki meggyőződhessen arról, érdemes áldozni a WSJ által képviselt újságírásra. A kampány november 4-én indult, míg a Wsj.com-on látható tartalmakat november 9-11. között lehet korlátlanul olvasni.
A WSJ utoljára 2017-ben indított kampányt, akkor a plakátokon keményen dolgozó nőket lehetett látni, a szlogen pedig Read Ambitiously volt. 2015-ben pedig ismert/híres emberekkel futott a Make Time kampány, amelyben például Martin Sorrell és Will.i.am mutatta be, hogy bizony van ideje olvasni a Journalt.
A mostani kampányban a narrátor felszólítja az olvasót: nézzen a hashtagek, a kattintásvadász cikkek, a bulvárpletykák, a közösségi média, a group chatek, a dezinformáció, a trollhadsereg és a dühös kommentek mögé, "olvasson az algoritmusok mögé", mivel "senki sem csinált nagyot, miközben kicsit olvasott". A film végén egy nő látható, aki a város utcáin olvassa az újságot, majd amikor a gyalogos átkelőhöz ér, hóna alá csapja a magazint, körülnéz, majd átmegy a zebrán. Elegáns utalás az agyatlanul mobilozó zombikra, akik úgy üttetik el magukat az autóval, hogy közben fel sem néznek telefonjuk képernyőjéről.
A kampányt a The&Partnership készítette, a végeredmény az Adweek szerint egy évig készült. A 30 és 90 másodperces vágatok helyi és kábelcsatornákon fog futni, mint a CNN vagy az NBC, illetve több nagyvárosban óriásplakátok és citylightok is kísérik a kampányt, illetve természetesen online felületeken is láthatók lesznek a digitális plakátok.
A WSJ-nek jelenleg 2,6 millió print és digitális előfizetője van, a lap ezen a számon szeretne javítani. Az ügynökség vezetője, Agnes Fischer szerint a reklám célja nem is annyira a politikai felhangok kommentálása volt, sokkal inkább a dezinformáció elleni fellépés.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:





adatkezelési szabályzat elolvasása


Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.



Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 25.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról