SzavazásMennyiben segíti a könyvtár a leszakadó rétegeket?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
PIRLS és PISA - a romlást megelőzendő az olvasásnak többtantárgyas feladatnak kell lennie"Nem szabad ezt a felmérést összekeverni vagy párhuzamba állítani a PISA-val. A PIRLS feladatai ugyanis nagyon hasonlítanak azokhoz, amelyekkel a gyerekek nap mint nap az iskolában találkoznak, szemben a PISA-val, amely egészen más kihívások elé állítja a diákokat. Alsóban még nincs nagy különbség a szöveg által támasztott valós kihívások és az iskolai anyag között. Sajnos 15 éves korukra nagyon nagy lesz a különbség, mert ötödik osztálytól lényegében megszűnik a szövegértés-tanítás, és a félig kialakult képességek bizony általában visszafejlődnek" - mondja Steklács János, aki szerint még nagyobb örömre akkor lenne ok, ha ezek a gyerekek egy későbbi, akár PISA-felmérésen is hasonlóan jól tudnának majd szerepelni. Az olvasásszakértő azt szorgalmazza: a szövegértést folyamatosan fejlesszék az iskolákban a tantárgyakhoz kapcsolódóan, például a földrajztanár ne csak azzal foglalkozzon, hogy leadja a saját anyagát, de arra is figyeljen oda: vajon a diákok tényleg megértik-e a tankönyvben, szakszövegekben leírtakat. Vagyis a saját tantárgyán túl minden pedagógusnak tanulni is meg kellene tanítania a diákokat, és ezzel még a középiskolában is foglalkozni kellene.
|
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |