Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?

  • • Nem kell különösebben, hisz' mindenkit befogadunk
  • • A téma inkább felfújt hiszti
  • • Kell az akadálymentesítés; a legrászorultabbak alig járnak könyvtárba
  • • Feszültséget keltenének a rászorulók, ha többek jönnének a könyvtárba
  • • Kellene, de nem vagyunk eléggé felkészülve rá
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Referensz -- SMS-alapon: figyelemre méltó a köszönetek száma

A Sims könyvtár a Reference by SMS nevű rendszert 2005 áprilisában kezdték használni, beiktatva az akkor már létező 'Ask A Librarian' elemei (közvetlen tájékoztatás, telefon, e-mail és chat) közé. A bejövő SMS-eket a rendszer e-mailbe konvertálta, majd a választ visszafordította SMS-be, a szokásos SMS-rövidítéseket alkalmazva. A helyi tarifáért hívható, de ausztrál illetőségű 'dedikált' vonalat 2009-ben egy helyi telefonszám váltotta fel, attól kezdve az üzenetek megsokasodtak. A rövid, egyszerű kérdések megválaszolására (max. 160 karakter) alkalmas rendszer kiválóan működött. A feljegyzett üzenetek 86%-a volt referensz kérdés, 5%-a általános egyetemi problémákat érintett (regisztráció, felvétel, osztályzatok stb.), 4% technológiai jellegű volt (a campus vezeték nélküli rendszere, a számítógéplabor szolgáltatásai stb.), a heccelődések aránya 5% volt. Figyelemre méltó a válaszokat megköszönő SMS-ek gyakorisága. A szolgáltatásra sokféle módon felhívták a figyelmet (internetes linkekkel, könyvtár- és számítógép-ismereti órákon, a diákújságban, plakátokon, szórólapokon, még a menza szalvétatartóján is). Okostelefonokkal közvetlenül elérhető a könyvtári weblap, az azokat használók is megkapják a telefonszámot. A mobiltelefonokat a könyvtár is felhasználja: csoportos üzenetekben hívja fel a hallgatók figyelmét a rendezvényekre, tanfolyamokra, és a szoftvert hasznosítják a könyvtárközi kölcsönzésben, előjegyzésre és a lejáró kölcsönzésekkel kapcsolatos felszólítások, emlékeztetők kiküldésére. És természetesen az SMS-ben beérkező kérdésekre SMS-ben is lehet válaszolni, minden számítógépes közbeavatkozás nélkül.(ref.: Mándy G.)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról