Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?

  • • Nem kell különösebben, hisz' mindenkit befogadunk
  • • A téma inkább felfújt hiszti
  • • Kell az akadálymentesítés; a legrászorultabbak alig járnak könyvtárba
  • • Feszültséget keltenének a rászorulók, ha többek jönnének a könyvtárba
  • • Kellene, de nem vagyunk eléggé felkészülve rá
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Rövidesen mesterséges intelligencia oktathatja a könyvtárost a használóval való kellő empátiára?

Az Amazon nemrég mutatta be új, csuklón viselhető eszközét, a Halo-t, amely azon túl, hogy felvonultatja az egészséges életmódot hirdető kütyük kötelező elemeit (aktivitás-, lépésszám- és alvásmérés), fényképes 3D-modellalkotó technológiája segítségével teljes képet rajzol felhasználója testéről, és okos algoritmusa segítségével kiszámolja annak testzsírszázalékát. És az újdonság: hangelemző rendszerével igyekszik belőni tulajdonosának aktuális érzelmi állapotát.
Ha már a depressziót, poszttraumás stresszt vagy egyenesen szívbetegségeket is képes hangminta alapján kimutatni a mesterséges intelligencia, egyszerűnek és természetesnek tűnik a stressz, a düh vagy a letörtség észlelése, amit drága jó anyánk már a telefonba morgott köszönésből észrevesz. A hangalapú AI-t (mesterséges intelligenciát) fejlesztő cégek szerint viszont ehhez nem kell szülői intuíció: a nagy adathalmazokból leszűrhető információk alapján az algoritmusok néhány másodperc alatt bárki hangulatát megállapíthatják, és ez számos ügyfélkapcsolatokra építő ágazatban kulcsfontosságú lehet.
Az amerikai Cogito például valós időben elemez telefonbeszélgetéseket, és szolgáltatásait már több üzletágban használják: a szolgáltatási szektorban az eladások növelésére vagy az egészségügyben a páciensekkel való kommunikációra. Az algoritmus például tippeket ad a biztosítási ügyeket intéző ügyfélszolgálaton dolgozóknak, hogyan bánhatnak empatikusabban a telefonálókkal. Figyelmezteti őket, ha a hangjukon stressz, düh vagy nyugtalanság hallatszódik, vagy ha beszélgetőpartnerüknek empatikusabb tónusra lenne szüksége.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról