Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Szakszervezet a könyvtárban...

  • • Felesleges: jól működnek a szakmai szervezetek
  • • Az ország jelen állapotában úgysem lehet érdekérvényesíteni
  • • Nagyon kellenének, akik jól szervezettek és más érdekvédőkkel együttműködők
  • • Most is jól működnek
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Semmi tájékoztatópult - a tájékoztatók bárhol és bármikor segítségül hívhatók

A University of South Australia (UniSA) könyvtárában átszervezték a könyvtári tájékoztatást: a referenszpulthoz kötött szolgáltatások helyett virtuális és igény szerinti szolgáltatások kombinációját valósították meg a közelmúltban. (A pultokat teljes egészében felszámolták.) A változtatás fő célja az volt, hogy a könyvtári szolgáltatások láthatóbbá és elérhetőbbé váljanak mind a fizikai, mind a virtuális környezetben. Hosszú távra tekintve azt várják, hogy a könyvtár erőforrásai és szolgáltatásai könnyebben áttekinthetők és megismerhetők lesznek, és a tájékoztatók szükség esetén bárhol és bármikor segítségül hívhatók. Az átszervezés során a munkafolyamatokat is áttekintették, gondoskodtak a mennyiségi és minőségi adatok gyűjtéséről, a szükséges elemzések és jelentések elkészítéséről.
A változtatások végrehajtása előtt elemezték a referensz kérdéseket. Mérlegelték, hogy az illető kérdés elkerülhető lett volna-e vagy hatékonyabban megválaszolható lett volna-e. A kérdések legtöbbje a munkafolyamatokhoz vagy a számítógépes rendszerhez kapcsolódott, és megválaszolása munkaigényes volt.
A campus könyvtáraiban a nagy forgalmú helyeken Kérdezd a könyvtárat! és IT szolgáltató pontokat állítottak fel, ezek egy számítógépből és egy telefonból állnak. Ezeken keresztül segítséget lehet kérni, videokonferencia keretében. A kérdéseket "sorba állítják", átirányítják, lehetséges tehát, hogy a válaszoló egy másik campuson dolgozik. Személyes konzultációra is van mód. A szolgáltató pontok mellett rugalmasan áthelyezhető, alkalmi tájékoztató pontokkal is dolgoznak, ezek helyét és az időpontokat meg is hirdetik. (A könyvtári tájékoztatási szolgáltatások átalakítása: bárhol, bármikor, bármilyen eszközön; Hegyközi I.)

Régebbi hírforrás(ok): KIT-találatok a témában: link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról