Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?

  • • Nem kell különösebben, hisz' mindenkit befogadunk
  • • A téma inkább felfújt hiszti
  • • Kell az akadálymentesítés; a legrászorultabbak alig járnak könyvtárba
  • • Feszültséget keltenének a rászorulók, ha többek jönnének a könyvtárba
  • • Kellene, de nem vagyunk eléggé felkészülve rá
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Szakmai érem a Magyar Teleház Szövetség elnökének

A Magyar Teleház Szövetség régóta partnere a MATISZ-nak, illetve jogelődünknek, a MAK-nak. Egy közösen tervezett informatika-oktatási projekt, több együttes küzdelem emléke, s a további jó együttműködés hite fűzi össze a két szervezetet. Ma már sokan tudják, mégsem árt felidézni: svéd példa alapján 1993-ban kezdődött az első teleház kialakítása Csákberényben, '94 nyarán megnyílt a létesítmény, a következő évben országos szövetség alakult a kezdeményezés népszerűsítésére, elterjesztésére, majd egy amerikai fejlesztési ügynökség, s a magyar kormány támogatásával létrejött 30-30 újabb teleház. Jelenleg ötszáz helyen körülbelül ezren hasznosítják az informatikát a helyi feladatok megoldására, s hamarosan -- előre láthatóan -- ötszörösére nő ez a szám. Nem véletlen, hogy Gáspár Mátyás, a szövetség elnöke az elsők között vehette át "A Magyar Informatikáért" szakmai érmet. -- Éppen a rendszerváltás idején költöztünk a családdal Csákberénybe. Nem akartam haszontalan "gyüttmentnek" mutatkozni. Igyekeztem segíteni a falu jövőjének kialakításában -- emlékezett a kezdetekre. -- Húsz-egynéhányan találgattuk, mire lenne szüksége a közösségnek. Az összegyűlt ötletek egyike volt a "mindenki irodája", a 80-as évek svéd modelljére emlékeztető közösségi információs központ. -- Utólag igazolta az élet... -- Igen. Az eddig hátrányos helyzetű kistelepüléseken is jó lehetőséget teremt a lakossági szolgáltatásokra, a romák felzárkóztatásának segítésére, a távmunkára, a távoktatásra, az informatikai kultúra terjesztésére, az EU csatlakozással kapcsolatos kommunikáció segítésére, az elektronikus kormányzás végpontjainak kialakítására, a civil szervezetek tevékenységének népszerűsítésére, összehangolására és még egy sereg más célra. A helyi igényeknek és lehetőségeknek megfelelően eddig is változatos arculat formálódott a különböző településeken, a különféle tárcák programjaiban pedig további igények jelennek meg. -- Hogyan követi ezt a finanszírozás? -- Az irodai szolgáltatások költségeit többé-kevésbé fedezik, akik igénybe veszik. A közfeladatokat pedig a lehetőségek szerint támogatja az önkormányzat, vagy az állam. Pályázunk ahol tudunk, és amire igény mutatkozik. Többé-kevésbé ez is hozzájárult ahhoz, hogy ennyire színes képet mutat a teleház-mozgalom. Óhatatlanul felvetődik azonban, hogy az e-kormányzat fejlődésével egyre több állami feladat végpontja alakul ki a településeken. Ennek megfelelően kellene tervezni a teendőket, képezni az érintett embereket, s előteremteni a szükséges költségeket. - Ha nő a civil közösségi szolgáltatás, nyilván nő a civil beleszólás igénye és lehetősége is... -- Természetesen. Erre halad Európa... -- És hogyan alakulnak a hálózat távközlési feltételei? Hallottam olyan teleházról, ahova sikerült ugyan számítógépeket telepíteni, de nyáron még nem volt internet-kapcsolatuk. -- Különböző technológiákkal, de megoldódik a helyzet. Van, ahol átmenetileg mikrohullámú kapcsolatot létesítenek. Abán és Sátoraljaújhelyen éppen a teleházból sugározva teremtik meg így a környék kvázi szélessávú internet-ellátását. Hosszabb távon azonban az üvegszál a megoldás. Úgy tűnik, létrehozható egy olyan projekt, amelyben egy kistelepülés valamennyi lakója széles sávú kapcsolatot létesíthet a különféle szolgáltatókkal és azt vizsgálják a kísérletben, hogy milyen tartalommal hogyan hasznosul a hálózat.

Hírforrás: MATISZ Hírlevél, 2002/24., nov. 18.
2002. november 20.  •  Továbbküldöm a hírt
Link e hírhez:
http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=szakmai_erem_a_magyar_telehaz_szovetseg_elnokenek
Régebbi hírforrás(ok): MATISZ Hírlevél, 2002/24., nov. 18.
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról