Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:
Elfelejtette a jelszavát?
Regisztrálás >>>
Bejelentkezés után van lehetőség a regisztráció törlésére.


Te is ülőmunkát végzel? Az egészségeddel játszol, ha ezekre nem figyelsz

Minél többet ülünk annál alacsonyabb lesz az energiaszintünk. Ez egy ördögi kör, fáradékonnyá válunk, csökken a koncentrációnk és sajnos ezzel együtt a mozgás iránti igény is, ezért is hízunk könnyebben, ha ülőmunkát végzünk.
Szerencsére sok mindent tehetünk azért, hogy az ülőmunka mellett megelőzzük a számos kellemetlen problémát, amely a rossz tartás miatt alakulhat ki. Először is, válasszunk olyan irodaszéket, amelynek lehet a háttámláját és az ülő részét és külön állítani, szabályozható a magassága is, és próbáljuk változtatni a testhelyzetünket munka közben is.
Vannak olyan gyakorlatok is, amelyekkel ülés és közben is elvégezhetünk, ezekkel könnyen át tudjuk mozgatni a testünket. Fontos, hogy ne feledkezzünk meg a mély légzésekről és a gyakorlatokat többször ismételjük meg!
- Végezzünk medencekörzéseket.
- Húzzuk hátra mindkét vállunkat, zárjuk a lapockákat, majd lazítsunk.
- Kezünket tegyük tarkóra, könyököket húzzuk hátra és egyenesítsük ki a hátunkat.
- Az előző testhelyzetben egyik könyökünket húzzuk hátra, fordítsuk a törzset is!
- Hajtsuk előre a fejünket, majd vissza.
- Billentsük jobbra majd balra fejünket.
- Végezzünk vállkörzéseket.
Egy-egy hosszabb megbeszélés alatt az asztal alatt a következő gyakorlatokat is kipróbálhatjuk:
- Szorítsuk talpunkat többször erősen a talajhoz.
- Emeljük lábujjhegyre a lábunkat, majd engedjük le a sarkunkat. Ismételjük többször.
- Végezzünk bokakörzést.
- Váltva nyújtsuk ki a térdeinket az asztal alatt bokakörzés.
- Emeljük fel váltva a lábainkat, míg a térdünk el nem éri az asztal alját.
- Feszítsük meg a farizmainkat és tartsuk úgy 10 másodpercig.
Munka után, ha van időnk edzésre, akkor az energiaszint növelésére dinamikus mozgásokat ajánlja Farkas Ildikó, a központ gyógytornásza. Futással, kerékpározással, úszással vagy bármely kardio jellegű sport rendszeres végzésével serkenthetjük egész testünk vérkeringését, javul az állóképesség is, könnyebbek lesznek a mindennapok. Egyénileg vagy csoportosan, személyi edzővel vagy egyedül, pörgős zenére vagy meditatív jelleggel, eszközzel vagy saját testsúllyal, teremben vagy a természetben - a testünk jelezni fogja, mi esek jól.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:





adatkezelési szabályzat elolvasása


Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.


interaktiv oktatástechnika portál logo

Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Több mint 23.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról