Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?

  • • Nem kell különösebben, hisz' mindenkit befogadunk
  • • A téma inkább felfújt hiszti
  • • Kell az akadálymentesítés; a legrászorultabbak alig járnak könyvtárba
  • • Feszültséget keltenének a rászorulók, ha többek jönnének a könyvtárba
  • • Kellene, de nem vagyunk eléggé felkészülve rá
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Tech kütyük és trükkök, melyek nélkül nem tud élni az iskolai könyvtáros (olvasóink szavazatára)

Az iskolai könyvtár az innováció helye is. A könyvtárosok segíthetnek megmutatni a legújabb eszközöket, és azok felelősségteljes használatának módját. A SLJ összegyűjtött pár manapság népszerű eszköztippet gyakorló iskolai könyvtárosoktól:
- Wakelet, Padlet tanulási platformok: források kezelését segítő eszközök, könnyedén hozzáadhatók a virtuális táblákhoz különböző linkek. A gyűjtemény beágyazható például az iskola weboldalára.
- Canva: a design terveket segítő eszköz, legyen szó akár Instagram bejegyzésekről, Google Classroom fejlécről, poszterekről és egyéb könyv hirdetések tervezéséről.
- Flipgrid: a diákok iskolán belüli és iskolák közötti együttműködési eszköze, pl. ezen keresztül reflektálnak az órákra, videókat és könyvajánlókat készítenek, illetve egymást segítik a tanulásban.
- Twitter, Facebook, Instagram, TikTok, Clubhous: a közösségi média eszközök főleg a könyvtárosok egymás közti információ megosztását segítik. Nem kell mindig az új eszközöket kipróbálni. Inkább az a fontos, hogy a meglévőeket módszertanilag jól használják.
- Pear Desk - Be Internet Awsome, Netpod - Time to Climb: a hírek megértését és kiértékelését segítik óratervekkel és sablonokkal (angolul).
- News Literacy Project - Checkology / Sift hírlevél / Informable app / Is That a Fact? podcast: az álhírek felismerését segíti, példákat ad álhírekre és valós hírekre.
- Do Ink: a videó, podcast és fotó projekteket támogatja, például diákok saját könyvklubjait.
- Screencastify: videók készítését segíti, beleértve a felvételt, szerkesztést, megosztást. Főleg azok szeretik, akik szívesebben mutatják be projektjüket felvételről, mint élő előadásban.
- Mote: alkalmazás vagy Google Chrome kiegészítő, amivel Word dokumentumhoz, táblázathoz vagy Google Formhoz lehet hangfelvételes visszajelzést adni a diákoknak. A tanárok szerint a humor és a szarkazmus jobban érezhető így mint írásban.
- Edpuzzle: a tanulást videókkal lehet kiegészíteni, akár saját felvételekkel, Khan Academy vagy YouTube videók beágyazásával.
- Minecraft for education: a videójátékokat kedvelő diákoknak a közösségben nagyobb élménnyé tehető a tanulás.
A könyvtárak gyakran az iskolák technológiai központjai. Az elért eredmények viszont messze túlmutatnak a könyvtárak terein. Az iskolai innovációt kell támogatniuk. (ref.: Habók Lilla)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról