Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

TÉMA vs. RÉMA - Marketingorientáció a kommunikációban

A vándorgyűlés CsMKE-Kávéházi szekcióban kérdésként merült fel: hogyan függ össze a használóra irányuló figyelem a rémával?
- Egy minap talált példával élve: "A biblioterápia helye a karriermenedzsmentben" - ami kimondottan téma-jellegű cím (akár csak pl.: Helyismereti munka az X Könyvtárban; XY zentai kultúrmunkás és ex libris gyűjtő). Ha réma (a téma valamilyen szintű kifejtése) lenne, akkor - hipotetikusan - úgy hangozna pl.:
- A biblioterápia új eszköze a karriermenedzsment,
- vagy méginkább: A biblioterápia növeli a karriermenedzsment eredményességét;
- sőt: A biblioterápia 20%-kal is növelheti a karriermenedzsment eredményességét.
Talán érezhető, hogy a réma eszközét alkalmazó címek elé mennek az olvasó érdeklődésének.
Másik - a fentitől 180 fokban eltérő, de kreatív - stratégia a teaser-hatás, amely szándékos elhallgatással kelti fel az érdeklődést. Klasszikus hazai példája a 80-as évek egyik reklámja, amely csupán arról szólt, hogy egy úriember csettintett és azt mondta: Müszi! link Utána egy ország lett kíváncsi arra, s járt utána hogy mi is lehet az - ami pedig a szolgáltatás megismertetésének célja volt. Szakterületünk példájával: Mennyit hozhat a könyvtárnak a merchandising? - Amire feltehetően kérdés gerjed a befogadóban, hogy mi is a merchandising?
Ez utóbbi megoldás az előbbinél nagyobb gyakorlatot igényel.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:






Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.


interaktiv oktatástechnika portál logo

Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Több mint 20.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
3200 fő

Olvasói létszám:
kb. 3500 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás körött megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.

A KIT tulajdonosa

www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról