Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

A napi- és hetisajtó fizetős tartalmait...

  • • Nemigen tudni, melyik lapnak van
  • • Természetesen előfizetünk néhányra
  • • Pénzhiány miatt nem tudjuk biztosítani
  • • Nem, az inkább magánhasználatra van
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


TÉMA vs. RÉMA - Marketingorientáció a kommunikációban

A vándorgyűlés CsMKE-Kávéházi szekcióban kérdésként merült fel: hogyan függ össze a használóra irányuló figyelem a rémával?
- Egy minap talált példával élve: "A biblioterápia helye a karriermenedzsmentben" - ami kimondottan téma-jellegű cím (akár csak pl.: Helyismereti munka az X Könyvtárban; XY zentai kultúrmunkás és ex libris gyűjtő). Ha réma (a téma valamilyen szintű kifejtése) lenne, akkor - hipotetikusan - úgy hangozna pl.:
- A biblioterápia új eszköze a karriermenedzsment,
- vagy méginkább: A biblioterápia növeli a karriermenedzsment eredményességét;
- sőt: A biblioterápia 20%-kal is növelheti a karriermenedzsment eredményességét.
Talán érezhető, hogy a réma eszközét alkalmazó címek elé mennek az olvasó érdeklődésének.
Másik - a fentitől 180 fokban eltérő, de kreatív - stratégia a teaser-hatás, amely szándékos elhallgatással kelti fel az érdeklődést. Klasszikus hazai példája a 80-as évek egyik reklámja, amely csupán arról szólt, hogy egy úriember csettintett és azt mondta: Müszi! link Utána egy ország lett kíváncsi arra, s járt utána hogy mi is lehet az - ami pedig a szolgáltatás megismertetésének célja volt. Szakterületünk példájával: Mennyit hozhat a könyvtárnak a merchandising? - Amire feltehetően kérdés gerjed a befogadóban, hogy mi is a merchandising?
Ez utóbbi megoldás az előbbinél nagyobb gyakorlatot igényel.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról