Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Új munkatársra van szükséged? Használj értékalapú toborzási modellt!

Miért nehéz felvenni a legígéretesebb munkaerőt? - Mert a felvételiztetők szem elől tévesztik a nyilvánvalót. Keresik és értékelik az egyetlen jellemzőt, amely a jó felvétel bizonyosságát jelzi. Míg a cégek sok mindent átvizsgálnak, gyakran elmulasztják az arany standard lakmusztesztet, és szerencsejátékot játszanak - feleslegesen.

Felmérés szerint a megkérdezett cégek mindössze két százaléka alkalmaz értékalapú munkaerő-felvételi módszert, ezért arra a következtetésre juthatunk, hogy e cégek 98%-ánál nem megfelelő emberek dolgoznak. Határozottan javaslom, hogy aki a szervezeten belül a munkaerő-felvételt végzi, használjon értékalapú toborzási modellt. Ez nem feltétlenül azt jelenti, hogy egy csúcsteljesítőt vagy egy olyan jelöltet kell felvenni, aki a legjobb iskolában végzett, hanem olyan minőségi személyt, aki feddhetetlen és karakteres, akinek értékei összhangban vannak a szervezet alapértékeivel és jövőképével, és aki történetesen tehetséges is.

Nem kell kompromisszumot kötni az alapvető értékek tekintetében a tehetségek megszerzéséhez. Az újonnan felvett személy erősen vágyjon arra, hogy szervezeted része legyen, semmint az azonnali bevételi potenciál maximalizálása - és érdeklődnie kell a szervezeted iránt, mert az értékeknek és a jövőképnek összhangban kell lenniük. A feltételem egyszerű - tehetséghiány nincs, illetve csak azokból van, akik ez felismerik.

Ne a megérzéseid alapján vegyél fel munkatársat, hanem inkább szánj időt az interjúkészítési folyamatra, hogy a leendő munkatárs meg tudja ismerni a szervezeti kultúrát és magát a szervezetet. Soha ne hájpold, fényezd a szervezetedet, helyette inkább fedd fel a szervezet összes problémáját és gyengeségét, ezzel a jelölt jó döntést tud hozni, amelyet később nem rontanak el következetlen üzenetek vagy gyakorlatok.
Mindenekelőtt ne dőlj be olyan tulajdonságoknak, amelyek bár a felszínen vonzóak lehetnek, ám nem pótolják a karakter és az integritást készségét. (ref.: MG)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról