Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

KIT hírlevél: 2003/25., 6. 25.

Stratégiai terv a könyvtárosok imázsépítésére
Döntéshozók elérése...
Könyvtári minőségfejlesztés - könyvtári korszerűsítés (pályázat)
Átütő siker előtt az eBook?
Knowledge management tudástermelő közösségek által (Menedzsmentfórum)
Tudásmenedzsment 7.
A tudásmenedzsment megszervezése (Management Kiadó)
Nő az online média olvasottsága
Kommunikációs intelligencia
Antik relikviák virtuális tárlata
Együttműködési megállapodás az IHM és a Magyar Teleház Szövetség között
Mennyit hoz a varázslótanonc? -- Véget ér a Harry Potter-mánia?
E-számlázás, avagy a bélyegző alkonya
Literature online - hatalmas elektronikus könyvtár az angol nyelvű szépirodalomhoz
Internetes virtuális diafilm-történeti múzeum


A portálon kívülre mutató linkek a szerkesztés pillanatában élnek.
Ha már nem jelenik meg a korábban élő forrás,
másold a linket a archive.org keresőjébe.

Stratégiai terv a könyvtárosok imázsépítéséreFEL

Egy gyógyszeripari cég -- szóban legalábbis -- nagyra értékeli a könyvtárost, de maga számára túl drágának találja alkalmazását -- indít egy jellegzetes példával a cikk. Hogyan lehet ezen változtatni? Kiindulásként érdemes megvizsgálni, hogy hogyan és milyen tevékenységek közben látják a könyvtárost a használók. Nos, a könyvtárosról való használói tapasztalat: direktív, adminisztratív, beszélgető. A szerző megállapítja, hogy a könyvtárügy szereplőinek nincsen közös marketingtervük. Így hát felvázol egyet, melynek pontjai: küldetés (benne: üzleti környezet, versenytársak és maga a misszió); piacelemzés (piackutatás, trendek és változások, piacszegmentáció); források számbavétele, korlátok (könyvtárral kapcsolatos sztereotípiák, versenytársak, összetett üzenetek). Mindezek után a szerző felvázolja a stratégiát és a taktikát. A cikk a szakkönyvtárosok márkaépítésének ügyét veszi górcső alá. A cikk nagy erénye, hogy a siker eléréséhez szükséges változtatást nem a külső körülmények felhánytorgatásán és megváltoztatási kísérletén, hanem a saját helyzet felmérésén és a belső fejlesztésen, tanuláson keresztül tervezi megvalósítani.

Régebbi hírforrás(ok): Building brand: got a librarian? / Cynthia L. Shamel. In: Searcher, 10 (July/August 2002) 7; link

Döntéshozók elérése...FEL

Amennyiben a könyvtár üzleti döntéshozókat szeretne elérni -- mondjuk kapcsolatokat, szponzort keres -- nem árt ismerni tájékozódási szokásaikat. Nemrégiben erre vonatkozó felmérés készült. Eszerint jellemzően az internet beépült mindennapi tevékenységeik közé. Emellett a nyomtatott sajtót is olvassák (preferált lapok pl.: Cévezetés, Figyelő, HVG, napilapok között Világgazdaság, Népszabadság és Magyar Hírlap). Keveset tévéznek és rádióznak.

-- Döntéshozókkal való kapcsolatfelvétel esetén okkal számolhatunk azzal, hogy -- ha felkeltettük érdeklődését -- szervezetünkre, nevünkre rákeres az interneten. Így pillanatok alatt szerezhet háttérinformációkat szervezetünkről és rólunk, ami befolyásolhatja további kapcsolatunkat. Mellesleg honlapunk logfájljainak elemzésével akár azonosíthatjuk is érdeklődését. (MG)

Hírforrás:
2003. június 25.  • Továbbküldöm a hírt
Régebbi hírforrás(ok): BOSS, 2003/ápr. p. 42

Könyvtári minőségfejlesztés - könyvtári korszerűsítés (pályázat)FEL

A Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma meghívásos pályázatot hirdet az Országos Dokumentumellátási Rendszer tagkönyvtárai számára "Könyvtári minőségfejlesztés - könyvtári korszerűsítés" címmel. A pályázat célja: a könyvtárak szolgáltatási színvonalának, a használói igényeknek és elégedettségnek mérése az elkészült hazai teljesítménymutatók és kérdőívek alkalmazásával, megteremtve ezzel a hazai könyvtárak típusonkénti szolgáltatási irányelveinek kialakítását. A pályázat beadási határideje: 2003. július 20.

Régebbi hírforrás(ok): link

Átütő siker előtt az eBook?FEL

Jelenleg még csak a technikai újdonságok iránt érdeklődőknek jelent igazi alternatívát a számítógép képernyője a hagyományos könyvekkel szemben. Szakértők szerint azonban a másolásvédelem megoldása, megfelelő monitorok elterjedése és egy átfogó kampány által hamar elterjedhet majd a digitális könyv, az úgynevezett eBook.

Régebbi hírforrás(ok): Magyar Nemzet Online, 2003. 06. 24., link

Knowledge management tudástermelő közösségek által (Menedzsmentfórum)FEL

Egymással gyakran csak informális kapcsolatban álló szakemberek közössége, akiket ugyanazon érdek és érdeklődés fűz a vállalkozáshoz. Ez a modell napjaink terméke, és a jelenleg oly divatos tudásalapú menedzsment egyik fontos képződménye. Ez a kapcsolatrendszer nevet is kapott a modern vezetéstudományban: tudásteremtő közösségnek nevezik őket.

Régebbi hírforrás(ok): Vezetés hírlevél 2 (2003) 25. szám link

Tudásmenedzsment 7.FEL

A siker gyakran ellensége az innovációnak; ezért hívják sokszor "a győztes átkának". (The Winer's Curse / Richard H. Thaler. Princeton N.J. : Princeton University Press, 1997) [Gyakran előfordul, hogy a vezetők egy bizonyos területen elért sikerek alapján más helyzetekben is természetesnek veszik a példaszerű működést. Ugyanakkor pl. a pénzügyi sikerek egyáltalán nem jelentik automatikusan a sikert az érzelmi vagy kommunikációs intelligenciát is megkívánó vezetési területen.] A sikerekben való megnyugvás megelőzése érdekében ezért van létjogosultsága a mesterséges válsághelyzetek előidézésének -- vélik pl. a HP-nél. Mivel a szellemi gyorsaság legjobb bizonyítéka az új feladatok felvállalásának bizonyított gyakorlata, ezért a vállalatoknak olyan alkalmazottakat érdemes felkutatniuk, akik már sokféle szerep és szaktudás mestereivé váltak. A tudásteremtés utolsónak sorolt, de korántsem elhanyagolható eszköze a hálózatok alkalmazása. Ide tartoznak a klikkek, a zárt klubok és az önképzőköri célokhoz hasonlóval rendelkező csoportosulások egyaránt. (összeállította: MG)

Hírforrás:
2003. június 25.  • Továbbküldöm a hírt
Régebbi hírforrás(ok): Tudásmenedzsment / Thomas H. Davenport, Laurence Prusak. - Budapest : Kossuth, BKE Vezetőképző Intézet, 2001. - 195 p.

A tudásmenedzsment megszervezése (Management Kiadó)FEL

A tudásmenedzsmentről sokan beszélnek, ellenben jelenleg még viszonylag kevesen alkalmazzák. Ennek oka, hogy a hatékony alkalmazáshoz meg kell szervezni a rendszert. A cikk a hogyanra próbál választ adni.

Régebbi hírforrás(ok): Vezetés hírlevél 2 (2003) 25 link

Nő az online média olvasottságaFEL

A magyarországi médiapiac egyik legfontosabb tendenciája az, hogy egyre inkább nő az online médiumok, "internetes újságok" olvasottsága, miközben a nyomtatott sajtótermékeké fokozatosan csökken.

Régebbi hírforrás(ok): FigyelőNet, MTI-Eco, 2003. jún. 19.; link

Kommunikációs intelligenciaFEL

A kommunikációs intelligencia -- CQ -- nem önmagában létezik. A CQ a bennünk sajátos módon, sajátos rendezettségben működő értelmi és érzelmi folyamatok megnyilvánulása a külvilág számára. Nagyon erősen szituációfüggő. Az egymással kapcsolatban lévő emberek hatással vannak egymás kommunikációs mezőjére, és ezzel (is) befolyásolják egymást. A munkahelyi, szervezeti helyzetben a szervezeti kultúra, elvárások, értékelési rendszer szintén befolyásoló tényezők. A teljesítőképesség a CQ-ban azt jelenti, hogy az illető egyes helyzetekben mennyire tekinti kompetensnek magát, illetve másokat, és hogy e kompetencia-megosztás mennyire felel meg a helyzet megoldásához optimális kontrollkiosztásnak.

Régebbi hírforrás(ok): Kommunikációs intelligencia / Cselovszkiné Golenya Ágnes, Farkas Gáborné. In: BOSS (2003. június) p. 12-14

Antik relikviák virtuális tárlataFEL

A British Museum jelenleg olyan 3D leképezési eljárást tesztel, amely elősegítheti a jövőbeli virtuális múzeumi tárlatok létrehozását. A múzeum egy új lézeres leképezési technológia segítségével az ókori Irakból származó törékeny agyagtáblák digitális másolatainak elkészítésén munkálkodik. A tárgyak háromdimenziós képeit a múzeum webhelyén kívánják kiállítani.A leképezéskor kapott adatokat később akár annak a robottechnológiával működő berendezésnek a vezérlésére is felhasználhatják, amely az eredeti tárgyi emlékek pontos másolatait készítené el. link

Régebbi hírforrás(ok): INFINIT Hírlevél 207.sz. 2003.06.19.

Együttműködési megállapodás az IHM és a Magyar Teleház Szövetség közöttFEL

2003. június 20-án együttműködési megállapodás aláírására került sor az Informatikai és Hírközlési Minisztérium és a Magyar Teleház Szövetség között. Az együttműködési megállapodás célja, hogy a kormányprogramnak megfelelően a közösségi hozzáférés országos kiterjesztésére, a közösségi hozzáférési pontok számának növelésére a civil szervezetekkel széles körű partnerségben kerüljön sor. (...) Az IHM és a Magyar Teleház Szövetség között létrejött megállapodás értelmében a teleházak vállalják a minisztérium által kiépítendő eMagyarország hálózatban való részvételt, az eMagyarország-pontok által nyújtandó szolgáltatások biztosítását a teleházakon belül; az IHM pedig a Közháló keretén belül biztosítja a teleházak szélessávú internethasználatát.

Régebbi hírforrás(ok): Prím Online, 2003. jún. 21. link

Mennyit hoz a varázslótanonc? -- Véget ér a Harry Potter-mánia?FEL

A könyvkereskedőknek gyengébb értékesítési adatokkal és profittal kell szembenézniük, a kiadónak pedig a tervektől elmaradó számokra kell számítania az új Harry Potter könyv kapcsán - áll egy most publikált elemzésben.

Régebbi hírforrás(ok): Marketing hírlevél 2 (2003) 25 link

E-számlázás, avagy a bélyegző alkonyaFEL

Jogszabályi akadálya már nincs annak, hogy a vállalkozások egymás között a számlaforgalmukat kizárólag elektronikus úton bonyolítsák, sőt akár a mérlegbeszámolójukat is alapozhatják elektronikusan létező számlákra. Olyannyira, hogy több hazai nagyvállalat a napokban már az elektronikus számlázási rendszer próbaüzeméről szóló szerződést is aláírta.

Régebbi hírforrás(ok): Magyar Nemzet Online, 2003. 06. 24., link

Literature online - hatalmas elektronikus könyvtár az angol nyelvű szépirodalomhozFEL

A literature online elnevezésű elektronikus könyvtár tartalma kis híján eléri a 350 ezer mű nagyságrendet. A tartalom: angol és amerikai költészet, dráma és próza, továbbá szerzői életrajzok, bibliográfiák, kritikai irodalom és tájékoztató források. Június 15-én a nyitó oldal szerint új gyarapodásként elérhető: 900 újabb szerző műve, 19 szerzői életrajz, 800 folyóiratban megjelent tanulmány, 147 weboldal. (ism.: SP)

Régebbi hírforrás(ok): link

Internetes virtuális diafilm-történeti múzeumFEL

A Neumann-ház új honlapja, a virtuális diafilm-történeti múzeum sajtóbemutatóját csütörtökön tartották Budapesten, az Örökmozgó Filmmúzeumban.

Régebbi hírforrás(ok): Prím Online, 2003. jún. 20., link



legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról