Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Melyik könyvtártípust tartod a legnagyobb presztízsűnek?

  • • megírom: kit@gmconsulting.hu
  • • felsőoktatási kvt.
  • • iskolai kvt.
  • • közkönyvtár
  • • szakkönyvtár
  • • vállalati kvt.
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2020



 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:
Elfelejtette a jelszavát?
Regisztrálás >>>
Bejelentkezés után van lehetőség a regisztráció törlésére.


10 módja annak, ahogyan az iskolai könyvtárosok fejleszthetik az írás- és olvasáskészséget (olvasóink szavazatára)

Az olvasási nehézségekkel küzdő diákok támogatása különösen fontos. A jól olvasó diákok könnyebben tudnak más készségeket is fejleszteni az olvasáson keresztül. Így az olvasási problémákkal rendelkezők még inkább lemaradnak. Ausztráliában a rosszul olvasó diákok aránya folyamatosan nő. Ötből egy diák alulteljesítő. Több mint 7 millió felnőttet Ausztráliában jelenleg is érint a probléma.
Egy új kutatás emiatt ad tippeket az iskolai könyvtárosoknak. A felmérésben könyvtárpedagógusokat kérdeztek meg. Többek közt az olvasás fejlesztésben betöltött szerepükről. 40 támogató kategóriát azonosítottak. Ebből 10-et emelt most ki a szerző.
1. Olvasási problémákkal küzdő diákok azonosítása. Gyűjteni kell a felmérések adatait. Minél előbb azonosítják, annál jobban javítható a készség.
2. Életkorhoz és a készség fejlesztéséhez illő olvasmányok eljuttatása a diákokhoz.
3. Megtanítani a diákoknak, hogyan kell könyvet választani.
4. Támogatás a speciális szükséglettel rendelkezőknek. Például az egyik könyvtáros egy diszlexiás diáknak úgy olvasott fel, hogy direkt hibát vétett. A diák felismerte, hogy ő is így szokott hibázni. Ezután könnyebb volt fejlesztő anyagot ajánlani neki.
5. A problémákkal küzdő diákoknak a saját szintjüknek megfelelő olvasmányok ajánlása.
6. Hozzáférés biztosítása a könyvekhez. Növeli a motivációt, a diákokat érdekli, mások mit olvasnak.
7. Elfogadottabbá tenni közösségileg a könyveket és az olvasást. Láttatni kell az olvasási tevékenységet. Például a diákok egymás közötti ajánlórendszere jól működik.
8. Minél korábban elkezdeni a felolvasást a gyerekeknek.
9. Ösztönözni a csendes olvasási időt. A nehézségekkel küzdők sokszor csak ilyenkor olvasnak, máskor nem kényszerítik rá maguk.
10. Felkészíteni a diákokat a magas szintű írástudás tesztre. Ez Nyugat Ausztráliában kötelező az érettségihez. Egyébként erősen vitatott, mivel rontja az érettségi arányát.
Az utóbbi időben Ausztráliában is csökkentették az iskolai könyvtárosok támogatása. A kutatás azért is fontos, mert bemutatja a könyvtárosok elengedhetetlen szerepét az olvasás fejlesztésben, ami a diákok más készségeinek fejlesztése miatt is fontos. (ref.: Habók Lilla)

Régebbi hírforrás(ok): Névre szólóan fejleszt az iskolai könyvtáros link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:





adatkezelési szabályzat elolvasása


Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.


interaktiv oktatástechnika portál logo

Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Több mint 23.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról