SzavazásMennyiben látod eredményesnek az Országos Könyvtári Napokat?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
18 hasznos olvasmány könyvtárosoknak, hogy naprakésszé tegyék tudásukat 2. rész (olvasóink szavazatára)
Címkék: tudásstratégia (2015.05-) | tervezés, stratégia | marketing | LMBTQ | kritikus / kritikai olvasás, gondolkodás (2013-) | könyvtár, köz- | könyvtár, iskolai | játékosítás (gamifikáció) (2019-) | játék (2020-) | továbbképzés, HR-fejlesztés | sajtótermék (nyomtatott, elektronikus) | képregény | emberi minőség |
A Library Journal nyári ajánlott olvasmánylistája könyvtárosoknak. A könyvek angol nyelven elérhetőek. A lista első felét a KIT előző számában közöltük.
10. Brittany R. Jacobs: Your Library into a Learning Playground: A Practical Guide for Public Librarians. Libraries Unlimited. ISBN 9781440857300. A szerző egy könyvtári kémklubbal mutatja be, hogyan alakítható át játékkal egy könyvtár oktatási központtá. Ahol egyre több gyerek és tinédzser tölti szívesen az idejét. 11. Christine A. Jenkins, Michael Cart: Representing the Rainbow in Young Adult Literature: LGBTQ+ Content Since 1969. Rowman & Littlefield. ISBN 9781442278066. A fiatal felnőtteknek szóló LMBTQ szakirodalmakat elemzi 1969-2006 közt. Milyen témák és trendek jelentek meg ez idő alatt. 12. Nancy J. Kane: Tech-Savvy Reading Promotion: A Toolbox for Librarians and Other Educators. Libraries Unlimited. ISBN 9781440868504. A technológiához kapcsolódó ötletekkel mutatja be, hogyan lehet a gyerekek körében a könyvtárat népszerűsíteni. Pl. animáció, zöld háttér a fotózásban. Bemutatja, hogyan illeszthetők a témák a(z amerikai) tantervben a társadalmi tanulmányokhoz, szociális érzelmi tanuláshoz, tudományhoz. 13. Patrick Lo, Heather Rogers, Dickson K.W. Chiu: Effective School Librarianship: Successful Professional Practices from Librarians Around the World. Apple Academic. ISBN 9781771886567. Nemzetközi szerzők 5 kontinens könyvtárosaival készítettek interjúkat. Mi inspirálja őket, mit tartanak kihívásnak és sikernek. 14. Michelle Luhtala, Jacquelyn Whiting: News Literacy: The Keys to Combating Fake News. Libraries Unlimited. ISBN 9781440861529. A szerzők tippeket adnak, hogyan lehet megtanítani a diákokat a biztonságos digitális és nyomtatott média használatra, hogy ki tudják szűrni az álhíreket és az "alternatív tényeket". 15. Chantale Pard: Anime Clubs for Public Libraries: A Practical Guide for Librarians. Rowman & Littlefield. ISBN 9781538130728. Saját tapasztalatok és másokkal készített interjúk alapján mutatja be, hogyan tartsanak a könyvtárak anime és manga eseményeket a különböző korosztályok számára. 16. Meghan Parker: Teaching Artfully. Clover. 2021. ISBN 9781951038205. A művészet tanítását és megértését segítő képregény. Minden rajztanárnak és kezdő művésznek ajánlható. 17. Jack Phoenix: Maximizing the Impact of Comics in Your Library: Graphic Novels, Manga, and More. Libraries Unlimited. ISBN 9781440868856. Bemutatja a képregénykészítés alapjait és azok történetét. Milyen képregénytípusok vannak, és ezek milyen közös vonásokkal vagy különbségekkel rendelkeznek. 18. Ebony Elizabeth Thomas: The Dark Fantastic: Race and the Imagination from Harry Potter to the Hunger Games. New York University Pr. ISBN 9781479800650. Megalkotja "a sötét fantasztikum" műfaj elméleti alapját példákkal alátámasztva. Ezekben a fiatal felnőtteknek írt fantasy művekben rendszerint sötét női karakterek jelennek meg. (ref.: Habók Lilla) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |