Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?

  • • Nem kell különösebben, hisz' mindenkit befogadunk
  • • A téma inkább felfújt hiszti
  • • Kell az akadálymentesítés; a legrászorultabbak alig járnak könyvtárba
  • • Feszültséget keltenének a rászorulók, ha többek jönnének a könyvtárba
  • • Kellene, de nem vagyunk eléggé felkészülve rá
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


A fiúk lemaradnak az olvasásban

Donna Lester Taylor kutatási adatokra támaszkodva állítja, hogy a mögöttünk lévő évtizedben az USA közoktatása számos intézkedést hozott a mindenfajta diszkrimináció felszámolása érdekében. Pl. a jó évtizede tapasztalt nemi különbségek kiegyenlítésére törekedtek például a matematika területén a lányok, az olvasásban pedig a fiúk hátrányainak ledolgozásával. A lányok iskolai teljesítményei a matematika és természettudományok terén így mára a fiúkéval csaknem egyenragúnak minősíthetők, ám az olvasásban mára a korábbiaknál is nagyobb a 'szakadék': a fiúk a korábbiaknál is kevesebbet, rosszabbul olvasnak. Okok: alapvetően társadalmi folyamatok, főként a vonzó példák ritkulása. A családokban és az iskolákban egyre kevesebb a megbízhatóan jelenlévő férfiak száma. Sőt, a tantervek és a pedagógusi gyakorlat is rendre figyelmen kívül hagyja a két nem eltérő olvasási stratégiáját: a lányok sokat és szívesen olvasnak, beszélnek az érzelmekről, amit a fiúk kifejezett tartózkodással fogadnak. Ők a felfedezést, az információszerzést értékelik a betűk világában is. Javaslatai szerint (jórészt) mást és másként kellene a tizenéves fiúkkal és lányokkal olvastatni.
-- Az ötlet magyar megvalósítása: Tóth Krisztina – Valaczka András: Ikerkönyvek 5. osztályosok számára, Nemzeti Tankönyvkiadó 2004 (Nagy A.)

Hírforrás: Taylor: 'Not just boring stories': Reconsidering the gender gap for boys. In: Journal of Adolescent & Adult Literacy, 2004/4 ref.: Nagy Attila.
2005. március 02.  •  Továbbküldöm a hírt
Link e hírhez:
http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=a_fiuk_lemaradnak_az_olvasasban
Régebbi hírforrás(ok): Taylor: 'Not just boring stories': Reconsidering the gender gap for boys. In: Journal of Adolescent & Adult Literacy, 2004/4 ref.: Nagy Attila.
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról