Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?

  • • Nem kell különösebben, hisz' mindenkit befogadunk
  • • A téma inkább felfújt hiszti
  • • Kell az akadálymentesítés; a legrászorultabbak alig járnak könyvtárba
  • • Feszültséget keltenének a rászorulók, ha többek jönnének a könyvtárba
  • • Kellene, de nem vagyunk eléggé felkészülve rá
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


A könyvtárak könyvet tartanak - az emberek egyre inkább podcastot hallgatnak

Egyre népszerűbbek a podcastok. Magyarországon is több százezres már a podcastok hallgatói tábora, komolyabb sikert azonban az új műfajban is a rég ismert nevek hoztak.
Az Egyesült Államokban több mint egy évtizede dívó műfaj Magyarországon még igencsak gyerekcipőben jár, mind a hallgatói bázisát, mind a pénzszerzési képességeit illetően. Az egyik legfőbb gond éppen abból a tévhitből fakad, hogy a podcast egyenlő a szerkesztetlen műsorral. Ez részben azért is lehet így, mert Magyarországon körülbelül ezer podcast érhető el, amelyeknek a 99 százaléka vagy interjú formában, vagy kötetlen beszélgetésként készül. Különösen a Covid okozta lezárások idején szaporodtak meg gombamód az amatőr podcastok, ezek sok esetben valóban mindenféle szerkesztés és megfelelő technikai háttér nélkül kerültek a közönség elé.

A podcasthallgatók jellemzően városiak, az átlagnál fiatalabbak, iskolázottabbak és magasabb vásárlóerővel bírnak. Reklámokkal nehéz elérni őket, hiszen tévét ritkán néznek, és az átlagosnál jóval magasabb arányban blokkolják az online hirdetéseket. Az ő elérésükre tehát hatékony eszköz lehet a podcast, de ahhoz, hogy a hirdetők számára is vonzóbb legyen, először a hallgatói kört kellene kiszélesíteni. Az IAB becslése szerint 2020-ban 250 millió forintot költöttek el a hirdetők digitális hangalapú felületeken - a szakemberek szerint a podcastpiac ennek nagyjából a feléből részesült. Ez az arány akár 80 százalékig is felkúszhatna, ha a hazai hirdetők nemcsak a műsor tematikája, hanem a felhasználók adatai alapján is tudnának hirdetni a podcastokban.

Régebbi hírforrás(ok): Könyvtárak és a podcastkészítés - hogy és mint? link 800 ezer magyar hallgat rendszeresen podcastot - egy a könyvtárak által fel nem dolgozott információforrás link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról