Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?

  • • Nem kell különösebben, hisz' mindenkit befogadunk
  • • A téma inkább felfújt hiszti
  • • Kell az akadálymentesítés; a legrászorultabbak alig járnak könyvtárba
  • • Feszültséget keltenének a rászorulók, ha többek jönnének a könyvtárba
  • • Kellene, de nem vagyunk eléggé felkészülve rá
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


A könyvtári kommunikáció, programok és a hozzáférés együttese a hatás növelése érdekében (olvasóink szavazatára)

Aki könyvtári marketinggel és kommunikációval foglalkozik, általában több sapkát hord egyszerre. De a könyvtárak mérete és fenntartója szerint is változhat, hogy mennyi feladat tartozik egy munkakörhöz. A marylandi Prince George's County Memorial Library System (PGCMLS) kommunikáció és tájékoztatás csapatában ún. "külső elkötelezettség" csoport kezeli a kommunikációt, a marketinget, a digitális szolgáltatásokat, a programokat, a tájékoztatást, az adománygyűjtést és a kormányzati kapcsolatokat. A többfunkciós együttműködés véleményük szerint jót tesz a hatékonyságnak és kreativitásnak. A korábbi decentralizált modell sokkal kevésbé működött.

A csoport interdiszciplináris módon közelíti meg az ügyfeleket. Ezért tagjai különböző területekről jöttek. A 15 fős csapatból csak kettőnek van könyvtári végzettsége és egynek kommunikációs diplomája. A munkatársak közt vannak oktatók, webfejlesztők, grafikusok, vállalkozók, zenei producerek, felnőttoktatási szakértők. Más eredményt produkálnak, mint akik csak könyvtári kommunikációval foglalkoztak. Véleményük szerint jobban tudja egy sokszínű csapat követni a felhasználói igényeket. Folyamatosan másképp tudja elmesélni az éppen aktuális könyvtári történeteket.
Például instagramos influencer, vagyis bookstagrammer segítségével szerveztek virtuális eseményt saját oldalukon. Olyanokat is elértek vele, akikhez nem jutottak volna el. A jó partnerkapcsolat megspórolja a marketing kiadásokat. A PGCMLS kommunikációs csapatának 42,9 ezer dollár a költségvetése, ami az éves teljes könyvtári költségvetés 0,128 százaléka.

A 2021-2024-es stratégia fókuszterületei a befogadás, műveltség és tanulás, egészséges életmód, személyes teljesítmény és kreativitás. A programok is erre épülnek, amelyhez bármely munkatárs beküldhet kidolgozott ötleteket, és a programszervezési osztály koordinálja ezek megvalósítását a prioritások szerint.

A pandémia óta a programszervezők a digitális szolgáltatások felelőseivel is szorosan együttdolgoznak. Áttértek egy felhős intranet rendszerre, hogy mindenki távolról hozzáférhessen az anyagokhoz. A feladatok elvégzését Trelloban követik, ami lecsökkentette az email-forgalmat és átláthatóbbá tette a folyamatokat. És persze áttértek az online eseményszervezésre is, és bővítették közösségi média jelenlétüket (Facebook +123%, Instagram +222%, YouTube +8 950%). Elindultak a Discord, TikTok, Clubhouse és LinkedIn felületein is. Partnerségeket kötöttek veszélyhelyzeti kommunikációs csoportokkal, rendőrséggel, környezetvédőkkel és a nagyobb elérés érdekében sportcsapatokkal is. Rendszeresen bevonják a finanszírozókat a kérdésekbe, hogy értsék a könyvtár tevékenységét. A könyvtár többi munkatársa pedig segít még jobban megérteni a közönséget, és megvalósítani a programokat.
Mottójuk: "A kitartás győzelmet szül". Kitartóan kell fejleszteni a partnerségeket a bürokrácia, az intézményi normák és a finanszírozási korlátok ellenére. Kicsiben kell kezdeni, és megnézni, mi működik a helyi környezetben. (ref.: Habók Lilla)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról