Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Adatbróker-tevékenység - szinte mindent tudnak

Elgondolkoztató videón számolt be egy adatbróker vállalat tulajdonosa arról, hogy adatgyűjtési és adatfeldolgozási módszereiknek köszönhetően tulajdonképpen tisztában vannak több milliárd ember vásárlási, sőt egyéb szokásaival is. Az adatbróker vállalatok különböző forrásokból gyűjtött adatokat értékesítenek. Ezek gyakran személyes információkat tartalmaznak, vásárlási szokásokat, online tevékenységeket fednek fel. Ezért is riasztó a Publicis nevű adatbróker vállalkozás új videója.

De hogyan érhető el mindez? Arthur Sadoun, a Publicis vezérigazgatója egy a YouTube-ra is felkerült videóban elmagyarázza, hogy milyen információkkal "kereskednek". A CoreAI nevű mesterséges intelligencia alapú programmal tudják az adatokból elemezni és előre jelezni a felhasználók vásárlási szokásait. Tudják róluk, hogy kit követnek a közösségi médiában, mit vásárolnak online és fizikailag, hol és mikor, illetve - ami talán még fontosabb - miért teszik ezt.

A videó fontos szereplője (Sadounon kívül persze) egy képzeletbeli nő, "Lola", akiről tudják, hogy két gyereke van, és sok prémium minőségű gyümölcslevet vásárolnak. Ezen termékek ára folyamatosan emelkedik a helyi kiskereskedőnél, és a nő bevételei nem tudnak lépést tartani az inflációval. A való életben Lola ilyenkor olcsóbb gyümölcsleveket kezd vásárolni, és ha a CoreAI is így dönt, akkor elkezd olcsóbb gyümölcsleveket mutató hirdetéseket megjeleníteni Lolánál. Az igazán ijesztő ebben az - mutat rá a Gizmodo -, hogy nem csupán Lola, hanem szinte mindenki ki van téve az interneten az ilyen figyelő szemeknek. Sadoun még dicsekszik is ezzel: "A CoreAI-nak köszönhetően a netező felnőttek 91 százalékával megtehetjük ezt szerte a világon" - mondja.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Több mint 30.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1500 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról