Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:
Elfelejtette a jelszavát?
Regisztrálás >>>
Bejelentkezés után van lehetőség a regisztráció törlésére.


Az információ-visszatartás 'kultúrája' - 2. Akkor szólunk, ha biztonságban érezzük magukat

A link anyagot folytatva:
A VitalSmarts 1025 menedzser és alkalmazottat kérdezett meg, mikor volt olyan problémája a munkában, aminek nem adott hangot. Mi volt ez a történet és mi lett a következménye a szervezetben. A kutatók több száz választ kaptak, amelyet öt kategóriába tudtak sorolni. Ezek a legáltalánosabb és legköltségesebb témakörök az információ-visszatartás kapcsán:
- Harapós kollégák: Konfrontáció elmulasztása a durva, tiszteletlen munkatársakkal szemben. Előfordulhat részükről durva nyelvezet, zaklatás, információ-visszatartás vagy a visszajelzés hiánya.
- Stratégiai ballépések: Felszólalás elmulasztása a pontatlan vagy hibás gondolkodással szemben. A probléma súlyosbodik, ha a vezetés anélkül hoz döntéseket, hogy a szakértőkkel konzultálna vagy reagálna aggályaikra.
- Lusta és inkompetens kollégák: Beszélgetés hiánya a rossz rossz munkamorálról, hozzáértés vagy elköteleződés hiányáról közvetlen a munkatárssal vagy a felettessel.
- Bántalmazó főnökök: Nyílt beszéd elmulasztása azokról a károkról, amit a hatalomban lévő tesz, hogy a saját akaratát előtérbe helyezze.
- Menedzsment-káosz: Tisztázás hiánya, mikor az emberek bizonytalannak érzik magukat a szerepükkel, felelősségükkel, határidővel kapcsolatban. A biztonságérzet hiánya akadályozza, hogy tisztázzák a helyzetet.
Ezekben az esetekben az emberek gyakran inkább egymásnak panaszkodnak (78%), plusz vagy felesleges munkát csinálnak (66%), töprengenek a problémán (53%), vagy dühösek lesznek (50%). Ezek nem csak nem segítenek, de költségesek is. A válaszadók 40%-a elismerte, hogy ezzel két hetet is veszteget a munka helyett. Átlagosan egy embernél a költségek elérik a 7,5 ezer dollárt. A bonyolultabb beszélgetések elkerülése a minta 20%-a szerint több mint 50 ezer dolláros kárt okoz. Mivel minden megkérdezett legalább egy esetet tudott azonosítani.
Szerencsére a kultúra megváltoztatható. Az emberek akkor szólalnak fel, ha biztonságban érzik magukat és feljogosultnak a megszólalásra. Ezért minden vezetőnek bátorítani kell az alkalmazottakat, és biztosítani őket, hogy szívesen veszik az észrevételeiket.
Először nem azon kell gondolkodni, hogy mi történik a felszólaláskor. Hanem azon, hogy milyen következménye lehet a hallgatásnak. A problémákat érdemes túlzott érzelmek, például harag vagy undor nélkül elmondani a másiknak. Biztosítsd a másikat a pozitív szándékodról, hogy ő se érezze magát bizonytalannak. Bátorítsd a másikat, hogy nyugodtan ellentmondhat a véleményednek, csak induljon el a párbeszéd a problémáról. (ref.: Habók Lilla)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:






Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.


interaktiv oktatástechnika portál logo

Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Több mint 20.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
3200 fő

Olvasói létszám:
kb. 3500 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás körött megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.

A KIT tulajdonosa

www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról