SzavazásMennyire hiteles számodra az országos könyvtári statisztika? (iskolai osztályzattal)
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Az információ közösségesítése (hogyan szélesíthető az igénybevevők tábora?) (olvasóink szavazatára)
Címkék: tervezés, stratégia | marketing | könyvtár, vállalati v. szervezeti | irányítás, mérés, szabályozás | használó, igény | beépített könyvtáros | piac, információ- és hír- | közösségi média | emberi minőség |
Alexandra Deschamps-Sonsino (magyarra fordítva:) Innováció-kultúra létrehozása: Tervezz optimális környezetet az új ötletek megvalósítására c. könyvében hasznos perspektívát kínál arra, hogy miként lehetnek a könyvtárak innovációs partnerek.
A szerző szerint az információs központok nagyobb, emberekből álló entitásokon belül léteznek. Ők idő- és figyelemhiányban szenvednek, és szeretnék lerövidíteni az informálódási útvonalukat. Erre az egyik legnépszerűbb mód a közösségi média használata - beleértve a nyilvános platformokat és a belső kommunikációra alkalmas alkalmazásokat, mint például a Microsoft Teams. Az információs szakemberek elkezdtek megjelenni ezeken a belső vállalati csatornákon, amely egy újabb út a siker felé a könyvtáraknak és információs szolgáltatásoknak. A szakemberek jelenléte a közösségi médiában különösen fontos a digitális bennszülöttek számára, akik még eséllyel be sem tették a lábukat egy könyvtárba, és nem tudják, hogyan segíthetnék őket az információs szolgáltatások. Az információt még inkább közösségesíteni kell - azaz a használóknak a közösségi média felületein kell összetalálkozniuk vele -, amellett, hogy a hagyományos módszereket is alkalmazzuk. A szerző szerint úgy lehet eredményesebben közösségesíteni az információforrásokat és információs központokat, hogy feltesszük a "Mit lehetne még tenni?" kérdést. A könyvtári kapcsolattartók proaktívan, rendszeresen érdeklődnek, hogy az egyes részlegeknek mire van szükségük, és / vagy szükség szerint összekapcsolják őket a megfelelő információs termékkel vagy új tartalmat hoznak létre. Ezután a könyvtárosok dolgoznak rajta, hogy az a munkafolyamat része legyen. Ahogy az információforrások közösségesítésekor ajánlott feltenni a "Mit lehetne még tenni?" kérdést, úgy fel kell tennünk a "Mi történt?" kérdést is azután, hogy a közösség használatba veszi a könyvtár forrásait, tereit. A válaszok betekintést nyújthatnak abba, amit a használók valóban értékelnek. (ref.: Salamon Sára) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |