Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:
Elfelejtette a jelszavát?
Regisztrálás >>>
Bejelentkezés után van lehetőség a regisztráció törlésére.


Az irodapiac szereplőjévé válhat a vírust követően az új utakat nem csak szóban kereső könyvtár

A KIT többször beszámolt már olyan esetektől és lehetőségekről, melyekben a könyvtár irodapiaci szereplővé válhat link azáltal, hogy vállalkozások által használható munkavégzésre alkalmas helyiséget alakít ki, praktikusan íróasztalokat ad bérbe; hónapokra, vagy néhány órára. Úgy tűnik, a koronavírus egyik mellékhatása, hogy a cégek beérik kisebb irodákkal, a kisebb cégeknek pedig nem éri meg külön-külön infrastruktúrát fenntartani. Ezért jól teszi a könyvtár, ha felméri felszabadítható helyiségeit (vö.: kisebb, racionálisabb és egészségesebb könyvállomány, a dokumentumfeldolgozás arányaiban való visszaszorulása) és ingatlanfejlesztőkkel konzultál lehetséges együttműködésről. Hogy ő, és ne a fenntartó kezdje irányítani a folyamatot... - vö.: a szóban sokat előkerülő "proaktivitást". (MG)
- A BP a 2500 fős létszám mellett, biztos, hogy nem fog egy 25 ezer négyzetméteres irodát bérelni, hanem lehet, hogy csak 12 ezer négyzetméternyit - körülbelül ezek lesznek az arányok. Ezen felül egy nagyon flexibilis bérleti szerződést szeretnének majd kötni a jövőben, amely fizikai lehetőséget ad arra, hogy az irodát bővítsék, vagy adott esetben egy részét visszaadják, akár ideiglenesen is. A mostani veszélyhelyzet ugyan külső tényező, de lehetnek majd üzleti tényezők is - például modernizáció, vállalati akvizíciók - amelyek ezt az igényt generálják.
Számolniuk kell az ingatlanfejlesztőknek is, hogy a cégek kisebb irodákat fognak keresni, mivel több szabadságot adnak az otthoni munkához. A flexibilitás is sokkal fontosabb tényező lesz, így vállalatok nem feltétlenül 7-10 éves, fix négyzetméteres irodabérlési konstrukciókat fognak preferálni.
Tóth Tibor is úgy látja: szinte biztos, hogy felülbírálják a bérleti szerződéseket. A Process Solutions eddig 400 embernek biztosított irodát és hozzátartozó létesítmény-eszközöket Budapesten, de ezekre már nem valószínű, hogy ugyanúgy szükség lesz, mint előtte. Normál esetben a csapat egésze képes otthonról dolgozni, így a bérelt irodaterület jó része fölöslegessé válhat. A bérleti díjak felülvizsgálata azonban még időben messze esik. (Napi)

Régebbi hírforrás(ok): Co-working a KIT Hírlevélben: link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:





adatkezelési szabályzat elolvasása


Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.



Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 25.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról