Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:
Elfelejtette a jelszavát?
Regisztrálás >>>
Bejelentkezés után van lehetőség a regisztráció törlésére.


Célzott vagy kellemes szolgáltatást nyújtson a könyvtár?

A Google stratégiája, hogy a keresésre minél gyorsabban és pontosabban adjon választ.
Ezzel szemben a YouTube, Facebook, vagy a Netflix stratégiája, hogy a válasz a keresésre ne azonnal érkezzen. A keresés nehézkes. Sőt, nem is biztos, hogy megadja a választ. Viszont több, az érdeklődés céljához közel álló tartalmat kínál. Ez a stratégia áll közel a figyelemgazdaság céljához: tölts el minél több időt a felületünkön, és fogyassz minél többet - miközben a rólad készült egyre pontosabb profilt értékesíteni tudjuk a hirdetési piacon.
Melyik stratégia álljon közel a könyvtárhoz - ha egyáltalán szeretnénk optimalizálni a katalógust? A közkönyvtári inkább szórakoztasson, mint a YouTube, a szakkönyvtári törjön a célra, mint a Google? Érdekes, az Elsevier tudományos kiadó mindkettőt kínálja: alapértelmezésben gyors és pontos válaszra tör, de felkínál a használó profilozása után, annak érdeklődési körében pl. top 25 tartalmakat is.
Meglepő módon a könyvtárak csak kivételes esetben élnek a profilozás (a használók érdeklődési csoportok és attitűd szerinti kategorizálása és ellátása) lehetőségével.

Balázs László (FSZEK) meglátása szerint a közkönyvtárak 10-15 éve elfogadhatatlannak találták a profilozást, és azt gondolták, hogy a profilozás elutasítását a felhasználók díjazzák. Közben ugyanis a fiatalabb használók egyre inkább elvárnák, hogy a könyvtár - a YouTube és Netflix stratégiájához hasonlóan - testre szabott ajánlatokkal bombázza őt.

A könyvtárnak tehát meg kell fontolnia:
- melyik generáció igényeire optimalizál
- köz- illetve szakkönyvtár-e
- felületein melyik stratégiát tolja előtérbe? (összeáll: MG)

Hírforrás: KIT-összeállítás
2021. március 07.  •  Továbbküldöm a hírt
Link e hírhez:
http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=celzott_vagy_kellemes_szolgaltatast_nyujtson_a_konyvtar
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 25.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról