Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

A napi- és hetisajtó fizetős tartalmait...

  • • Nemigen tudni, melyik lapnak van
  • • Természetesen előfizetünk néhányra
  • • Pénzhiány miatt nem tudjuk biztosítani
  • • Nem, az inkább magánhasználatra van
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Digitális alkotói terek az iskolai könyvtárakban - IFLA útmutató

Az IFLA iskolai könyvtári útmutatója szerint az iskolai könyvtárakat a tanulási tér (learning commons) elvei alapján kell megtervezni reagálva a diákok bevonásán alapuló "részvételi kultúrára" (participatory culture). A könyvtári tanulási terek (library learning commons) az információs termékek előállításához szükséges tárgyi eszközöket és berendezéseket is biztosítják, azaz digitális "alkotói térként" is funkcionálnak, amellett, hogy hagyományos tanulási helyként is szolgálnak. Az iskolai könyvtárakban a diákok számítógépek és egyéb digitális eszközök segítségével gyakorlati feladatokat tudnak végrehajtani, ideértve információs termékek (pl. videók, blogok, podkasztok, 3D projektek, poszterek, infografikák) előállítását is.
IFLA Iskolai könyvtári Útmutatójának 2., átdolgozott kiadása angol nyelven 2015. nyarán jelent meg, de már magyar nyelven is olvasható a Könyvtárostanárok Egyesületének támogatásával. A kötet bemutatója 2016. november 23-án volt a Könyvtárostanárok Egyesülete fennállásának 30. évfordulójára rendezett Jubileumi Őszi Szakmai Napon.
Az IFLA dokumentum, az előző útmutatótól eltérően, számos - köztük magyar - példát is bemutatva igen részletesen foglalkozik az iskolai könyvtárak és a könyvtárostanárok feladataival, az iskolai könyvtár működésének jogi, gazdasági és infrastrukturális kereteivel és feltételeivel, az iskolai könyvtárak marketing és érdekérvényesítési tevékenységével.
A magyar fordítás hamarosan elérhető lesz mindenki számára az IFLA Iskolai Könyvtárak Szekciójának honlapján: link (Bognárné Lovász Katalin)

Hírforrás: Bognárné Lovász Katalin ; IFLA
2016. november 29.  •  Továbbküldöm a hírt
Link e hírhez:
http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=digitalis_alkotoi_terek_az_iskolai_konyvtarakban_-_ifla_utmutato
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról