SzavazásMennyiben látod eredményesnek az Országos Könyvtári Napokat?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Egymásra mutogatnak a könyvtári szoftverfejlesztők és a könyvtárosok - közös fejlesztés helyett
Címkék: alkalmazás, szoftver | informatikai fejlesztés, automatizálás | innováció, szolgáltatásfejlesztés | katalógus, integrált könyvtári rendszer (IKR) | lobbizás, érdekharmonizáció |
- Nem tudják megfelelően artikulálni saját elvárásaikat, nem ismerik a nemzetközi trendeket.
- Nem, vagy csak lassan végzik el a legkisebb változtatásokat is; hogy kérhetnénk nagyobb dolgot? - hallhatja az egyik félhez sem tartozó megfigyelő a könyvtári szoftveresek (szolgáltatók) és a könyvtáros rendszergazdák, könyvtárosok (megrendelők) - nem nyilvános - panaszkodását. Évek óta. Ami azt is jelentheti, hogy nem elég hatékonyak az ügyféltalálkozók. (MG) Egy a KIT által minap felvetett témára - Legyen-e közös katalógusa a könyvtárnak és a könyvesboltnak? link - érkező kommentből idézünk (Könyvtárosok Facebook-csoport) - "... 2007-ben ... is felmerültek ugyanezek a lehetőségek, borító, hozzászólás, távoli használat. Az azóta eltelt időben, csak ismételni tudom magam, az inernetezési szokások, a technológiák sokat változtak és a könyvtári vonatkozásban ugyanez (...). Az én értelmezésemben egy opac (...) segíti az olvasót, hogy olyan könyvhöz is eljusson, amit nem keresett, de örömmel talált rá (vagy a könyvet, hogy megtalálja az olvasóját, vagy a könyvtárat, hogy növelje a forgalmát, hogy több emberből legyen olvasó, hogy felkeltse az olvasás iránti igényt... stb. (...) Márpedig ha ezt nem teljesíti, akkor mindegy, hogy maradunk-e a cédulakatalógusnál. De a borító azért fontos, mert az a könyv reklámja, ez adja el elsősorban a könyvet. (...) Az hogy tudjam, hogy miről szól mégis a cím, arra azért van a fülszöveg. Az hogy előzetesen tájékozódjak, hogy a 42. vámpíros könyv nem az időmet rabolja, arra ott a csillagozás vagy az olvasói hozzászólás és így tovább - és ez 10 éve nem történt meg. A moly.hu azóta (2008) a semmiből nőtt ki, 100.000-nél több borítót tartalmazó hatalmas adatbázis jött létre. Sőt voltak olyan zsiványok is, hogy néhány könyvtári katalógusokban is keres. Vagy ha ezektől félünk, akkor legalább egy ajánlórendszer... Nem emlékszem pontosan, talán 2010 lehetett az év és a Netflix a cég, aki az ajánlórendszer megújítására kiírt díj fejében 10%-os forgalomnövekedést várt el. Egy könyvtárvezető már 5%-nál örömtáncot lejtene. Jelenleg ott tartunk, hogy a valós vagy potenciális olvasót hagytuk, hogy elmenjen tőlünk. Legyen jelen máshol, Bookline-on, a Moly.hu-n, a Facebook-on, építsen közösséget, tájékozódjon, válasszon könyvet. Majd vegye meg, kérje kölcsön, és ha végképp nincs más lehetősége, akkor egye fene jöjjön be a könyvtárba." (Koroknai Sándor) - Úgyhogy... van még egyeztetnivaló a felek között. |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |