Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Ezért csökkenti a Facebook a társadalmi/politikai tartalmak elérését - ha csak nem fizetsz érte

A Facebooknál csökkentették a társadalmi/politikai tartalmak organikus elérését. Az organikus elérés az, amit "magától" ér el egy poszt: nekem tetszett, megosztom mással, más is megosztja, és így tovább, vagyis az az elérés organikus, ami nincs megtámogatva valamilyen hirdetéssel. Ám ha ez a poszt nem jelenik meg más oldalán, akárhogy is osztom meg, akkor senki sem fogja látni.

Márpedig ez történik a társadalmi/politikai jellegű tartalmakkal: a szavon.hu posztjainak organikus elérése még akkor is szinte nulla, amikor fizetett hirdetésben az elérésünk 80%-ának megfelelő engagementet hozunk össze. Ami sok, nagyon sok - ha valaki esetleg nem tudná. Tapasztalt vállalati marketingesek mindkét karjukat odaadnák egy ilyen eredményért. Ez azért hatalmas probléma, mert aránytalanná teszi a láthatóságot társadalmi/politikai kérdésekben. Ez azt jelenti egyszerűen megfogalmazva, hogy csak az fog látszani a Facebookon, akinek sok pénze van. Akinek nincs pénze, az nem tud hozzájárulni a társadalmi diskurzushoz.

Márpedig a társadalmi diskurzus nálunk a Meta [a Facebook tulajdonosa] termékeire, a Facebookra, az Instagramra tevődött át legnagyobb részt. Azaz - kis túlzással - kijelenthetjük, hogy a Meta - nyilván nem szándékosan - de döntőbíró szerepben lép fel társadalmi/politikai kérdésekben: annak ad igazat, ezzel pedig láthatóságot, akinek a legtöbb pénze van. Ez pedig súlyosan torzítja a társadalmi diskurzust, méghozzá az erőfölényben lévők mellett.

A Meta azzal, hogy csak pénzért ad hozzáférést a társadalmi diskurzus helyszínéhez, kiszolgáltatja a kis érdekérvényesítő erővel rendelkező csoportokat a többségnek, így az autokratizálódó társadalmakban a civileket és az ellenzéki gondolkodókat a szinte végtelen költségvetésből gazdálkodó kormányoknak. A mindenki számára elérhető nyilvánosság véglegesen felszámolódik.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról