Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?

  • • Nem kell különösebben, hisz' mindenkit befogadunk
  • • A téma inkább felfújt hiszti
  • • Kell az akadálymentesítés; a legrászorultabbak alig járnak könyvtárba
  • • Feszültséget keltenének a rászorulók, ha többek jönnének a könyvtárba
  • • Kellene, de nem vagyunk eléggé felkészülve rá
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Felkészülés a hőségre - a könyvtári HR, marketing és szolgáltatás feladata

A könyvtárnak a témában két célcsoport felé kell megfelelnie.
Munkatársai irányában:
1. a HR felségterülete, mint a munkatársak jólléte; ugyanis nehéz jól szolgáltatni magukat rosszul érző munkatársakkal;
2. a marketing területe, azaz a használók jólléte. A SEXI modell értelmében bele tartozik:
- az érzékenyítés - informálás: a helyi hűsölési lehetőségek (pl. a könyvtárban link ), a hőség kezelési lehetőségei, hiszen az élettani hatások például nem mindenki számára egyértelműek. Mindkét fentebb említett célcsoport figyelmét felhívhatjuk a hőséggel kapcsolatos összefüggésekre, cselekvési lehetőségekre. A könyvtár kommunikációs felületein közölhetjük ezeket az információkat (pl. ilyen és hasonló cikkek továbbadása: link );
- példaadás: a könyvtár szó szerint lehet "cool" (magyarul: hűvös, menő), legalábbis saját lehetőségei szerint. Ha hűvös helyet tud biztosítani a rekkenő hőségben, hirdetheti e szolgáltatását, felkészülve arra, hogy olyan emberek jöhetnek így a könyvtárba, akik egyébként nem jönnek be. Ez egyrészt felkészülés a könyvtához nem szokott emberekkel való méltányos kommunikációra, másrész tervek arra, hogy hogyan lehet az alkalmat kihasználni arra, hogy - a könyvtár küldetése értelmében - új használókat nyerjünk általuk;
- információ: senki sem tájékozott alapértelemben a témában. A hőséggel kapcsolatos érzékenyítés alapja a vonatkozó információ gyűjtése. Ennek két ága kínálkozik: egy általánosabb, amely praktikusan minden könyvtárban azonos, például a hőség kellemetlen élettani hatásainak mérséklése. A másik terület helyben értelmezhető: melyek a településen hőség esetén nyitva tartó hűvös helyek, melyek a vízhasználat helyi rendelkezései stb.

Az együttműködés lehetősége: ha egy könyvtár elkészíti saját tervét és megosztja, más könyvtárnak már nem kell nulláról kezdeni a munkát, elég adaptálni a máshol megfogalmazott ötleteket, eljárásokat, illetve a helyi viszonyokra kitalálni a hiányzókat. Talán ez, az együttműködés - a legnehezebb. (MG)

Régebbi hírforrás(ok): Van-e könyvtáradnak hőségstratégiája? - Jobb, ha átgondolod a lehetséges teendőket link Gyere a hőség elől a könyvtárba! - kommunikálhatjuk is link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról