Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Gyorstapaszok gyakori használóiélmény-hibákra (olvasóink szavazatára)

Ha a weboldaladon nem a legoptimálisabb a felhasználói élmény, látogatókat és bevételt veszíthetsz. A Whereoware kreatív igazgatója, Tim Frost szerinti leggyakoribb hibák:
- bonyolult elrendezés, túl sok kínálattal
- hosszú, tolakodó űrlapok
- nagy fájlok (gyorsabban betölt az oldal, ha ezek tömörítve vannak)
- gyenge interaktivitás (a kattintható elemek legyenek kontrasztosak, pl. más színűek)
- olyan tartalmak amelyek nem a célközönség szempontjai szerint készültek
- gyenge mobilos használhatóság.
E szempontok adják a biztos lábakon álló, pozitív felhasználói élmény alapját. Egyik sem bonyolult, mégis túl sok weboldalról hiányoznak.

Hozzáférés (percepció) - Amit szabványok is szorgalmaznak. Maya Stern, a Creative Navy projektmenedzsere javasolja, hogy olyan színeket használjunk, melyeket könnyű olvasni, nem zavarják a szemet. A kontraszt segíti a vizuális hierarchiát, valamint kellemessé teszi a digitális termék látványát.

Tartalom - Salman Aslam, a MuchNeeded marketingigazgatója szerint az egyik legfontosabb szempont a használhatóság és a felhasználói élmény. Az egyik legnehezebb dolog az, hogy olyan tartalmat hozzanak létre, amely segíti a felhasználót, nem pedig termékeket próbál eladni. Aslam szerint ennek a filozófiának ki kellene terjednie a designra is.
A felhasználói élmény előtérbe helyezése bizony ráfordítás. Ezt segíti a rendszeres visszajelzés: a használók megkapják-e a vágyott élményt. Hiba, ha úgy gondoljuk: mi jobban tudjuk. Kérdezzünk, illetve hallgassuk meg a célközönség véleményét.

A kellő szakértelemért megéri kiszervezni a feladatot. Persze, a külső, összetett kérdésekhez értő szakembergárda kiválasztása is kritikus sikertényező.
Kattints tehát saját weboldaladra; megfelelő felhasználói élményt biztosít-e. Néhány kisebb javítás is nagy változást hozhat - a látogatók és a szervezet teljesítménye esetében is. (ref.: Salamon Sára)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 25.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról