SzavazásMely szolgáltatást tartanád meg leginkébb a vírus utánra is?
KIT hírlevél évfolyamok2021
|
Helyismereti könyvtáros a közösségi médiában?
Címkék: helyismereti szolgáltatás | marketing | pr (bizalomkeltés) | információ szolgáltatása weben | közösségi média |
A helytörténeti gyűjtemények különleges helyzetbe kerültek a közösségi média korában. A tudományos hitel és a populáris téma népszerű megosztási alapanyaggá tette a vizuálisan is vonzó régi képeket, közös múltat felidéző híreket, amelyek idősíkokat, történeteket sűrítenek egyetlen kimerevített pillanatba, s megosztott tartalomként - tematikus csoportokban vagy csatornákon - gyakran tudományos kontextus nélkül is "megállnak saját lábukon", sikert aratnak akár hozzáadott többlet-információk, narráció hiányában is.
A helyismereti könyvtáros közösségi médiában való jelenlétét három dolog is ösztönzi - fejti ki cikkében Fodor János: 1. Alkati hasonlóság. A közösségi médiában sikeres tartalom megosztó "aktorok" és a könyvtáros hivatás alkati hasonlósága nyilvánvaló. [Tényleg hasonló? Introvertált könyvtáros, kontra pl. extrovertált Facebook-lovag - szerk.] 2. A felhasználók biztonságra törekvése. A a hely- és kortörténeti témák továbbosztása, elfogadása és megismerése a legbiztonságosabb aktivitások közé tartozik. 3. Sokoldalú jelenléti lehetőség. (...) |
![]() Feliratkozás
Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.
Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.
KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |