Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:
Elfelejtette a jelszavát?
Regisztrálás >>>
Bejelentkezés után van lehetőség a regisztráció törlésére.


Hogyan dolgozik egy amerikai marketinges a könyvtárosok között? (olvasóink szavazatára)

"Könnyű és szórakoztató tartalom" - Ez a szlogenje Patrick Zinnek, a texasi A&M egyetemi könyvtárak kommunikációs igazgatójának. Nemrégiben indított kampányt a könyvtárak diverzitásban, befogadásban betöltött szerepéről. Ennek kapcsán készített vele interjút az Info Today.
Zinn mindig is marketinges szeretett volna lenni, de a karrierjét nem marketinges egyetemi diplomával kezdte. Rögtön marketinges munkakörben helyezkedett el, és közben folyamatosan képezte magát, ahogy csak lehetett. Elment workshopokra, előadásokra, könyveket és hírleveleket olvasott a témában, és képezi magát azóta is ilyen módon.
Egyik első munkájában (1980-as évek) moziesteket kellett képes hirdetésekkel népszerűsítenie. Észrevette, hogy a munkája közvetlen hatással van a moziestek népszerűségére. Akkor a marketinges munkát a grafikus dizájn szemszögéből látta. Következő munkájában az egyetemi nyomdaboltban helyezkedett el. Sok plakátot tervezett egyetemi szervezeteknek. Ezután a könyvtárban úgy érezte, nem fogadták bizalommal a könyvtári múlt nélkül. Mentorokat keresett és sokat kérdezett, hogy bizonyítson a kollégáinak.
Jelenleg igazgatóként a csapatában két grafikus dizájner és egy szövegíró van. Az egyetem 5 könyvtárában 250 szakember és további 75 diák dolgozik. A teljes költségvetés 1 százalékával gazdálkodik a marketinges csapat. Zinn szerint a kisebb büdzsé nagyobb kreativitásra ösztönöz. Plusz szerezhetnek más támogatókat is.
A diverzitási kampányára a legbüszkébb. Bemutatták, hogy a könyvtárba bármely hallgató betérhet, mindenféle megkülönböztetés nélkül. A plakátokon konkrét fotók helyett alakzatokat és szófelhőket használtak. Videós kampányban kérték a diákokat, hogy mutassák be, ők milyennek látják magukat. Zinn szerint a mobil a legjobb eszköz az új közönség eléréséhez. A fiatalok számára pedig kifejezetten videóval lehet tartalmat átadni.
A Covid is a digitális tartalmak elsődlegességét hozta. Most érdemes az empátiát megmutatni, az információkat felelősséggel megosztani, a humorra alapozott marketing helyett. (ref.: Habók Lilla)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 25.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról