Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 


Hogyan etessük a közösségi média algoritmusait?

Szabó Edit Ditte a MIBE-klub előadója volt. Cikkében írja:
- Az organikus elérés növelése a közösségi médiában tehát végiggondolt és következetes erőfeszítések kombinációját igénylik. Igyekeztem tehát összeszedni 5 szempontot, hogy mire érdemes figyelni, hogy hatékonyan etessük az algoritmusokat.

1. Használd a céges profilodat úgy, mintha személyes lenne! - Like-olj, kövess, kommentelj és interaktálj sokat a céges profiloddal is! Válaszolj a kommentekre és üzenetekre amilyen gyorsan csak lehet. Csatlakozz releváns csoportokhoz és közösségekhez oldaladdal. A közösségeddel való valódi kapcsolat fenntartása növeli az elérésedet.
2. Kérj segítséget a tartalmakkal való interakcióra! Minél több interakciót kapnak a bejegyzéseid, annál inkább megmutathatja őket a platform másoknak is. Nem azt javasolom, hogy könyörögj ismerőseidnek, kollégáidnak vagy követőidnek, hogy lájkolják vagy osszák meg a posztjaidat (bár persze ez is egy irány).
Ehelyett inkább olyan tartalmakat hozz létre, amelyek természetes módon ösztönzik a követőket arra, hogy elköteleződjenek. Az elköteleződés ösztönzése egyik bevált módja a játékok szervezésének, akár nyereményért cserébe is. (De természetesen nem érdemes minden posztban versenyt indítani.)
Egy másik remek módja az elkötelezettség növelésének, ha kérdést teszel fel vagy vitát indítasz.
3. Posztolj kiszámíthatóan és következetesen! Készíts egy fix ütemtervet, vagyis tartalom naptárat, hogy a közösséged tudja, mikor számíthatnak új tartalomra. Ez azt is jelenti, hogy tudnod kell, hogy a követőid mikor vannak a legnagyobb valószínűséggel online és időzítsd ehhez te is aktivitásaidat az egyes platformokon.
4. Egységben az erő! Lépj partnerségre influencerekkel vagy más tartalomkészítőkkel a saját területeden és célcsoportodban a keresztpromóció érdekében. Az együttműködések során új közönséggel ismertetheted meg tartalmaidat.
5. Maradj naprakész! Tarts lépést a közösségi oldalak frissítéseivel és az algoritmusok változásaival, mivel ezek jelentősen befolyásolhatják stratégiát. Ne akarj minden egyes trendre ráugrani, de ha megjelenik valami, ami passzol a márka üzenetéhez, érdemes azt meglovagolni. Ehhez használhatsz olyan eszközöket, mint a Google Trends, vagy hashtag figyelő rendszerek, hogy lásd, mi éppen az aktualitás.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról