Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:
Elfelejtette a jelszavát?
Regisztrálás >>>
Bejelentkezés után van lehetőség a regisztráció törlésére.


Hogyan lehet versenyképes a hagyományos szolgáltatás az elektronizált ellenében? (olvasóink szavazatára)

A digitális korban úgy tűnik, hogy az e-kereskedelem miatt leáldozik a fizikai üzleteknek. Az igazság kicsit másképp néz ki. Legjobb példa erre az e-kereskedelem óriása, az Amazon. Tíz év alatt 17,5 milliárd dollárról 355,9 milliárdra nőtt az üzleti értéke. Eközben a legnagyobb amerikai üzletek vesztettek értékelésükből. Viszont az Amazon a Whole Foods felvásárlásával maga is belépett a fizikai üzletek területére. Méghozzá nagyon jól szerepel, az idei első negyedévben 4,26 milliárd dollár volt ebből a bevétele.
Más online kereskedelmi példák is vannak a sikeres fizikai terjeszkedésre. Ilyen a Bonobos (férfiruházat), a Warby Parker (szemüvegkereskedő) és az Indochino (méretre szabott férfiruházat). Három márka pedig jó úton jár a siker felé: a Glossier (bőrápolás), az Everlane (ruházat) és a Casper (matrackereskedő).
Bár az online divatpiac jelenleg 481 milliárd dolláros üzletág, de a vásárlások 90 százaléka még mindig fizikai boltokban történik. Sok vásárló meg akarja nézni, tapintani, felpróbálni a terméket vásárlás előtt. Az online márkák viszont a nagykereskedelmi személyzet és árukészlet nélkül is tudnak működni. Felhasználói igény-vezérelt, személyre szabott kereskedelmi élményt adnak. A kettő kombinációja jelenti a sikert.
- A Bonobónál fel lehet próbálni a terméket megvásárlás előtt. Időpontot lehet foglalni, mikor egy tanácsadó végig segít. A már felpróbált ruhát viszont nem vihetik haza. Hanem a futár pár nap múlva kézbesíti a megvett termékeket. Így nincs szükség árukészletre, raktárra, nagy személyzetre.
- A Warby Parker szemüvegboltot a kereskedő kifejezetten a könyvtárakhoz hasonlítja. Mindkét helyen időt lehet tölteni, sétálni a folyosókon és közben böngészni a kínálatot. Itt bármit szabadon fel lehet próbálni, nincsenek rögzítve a szemüvegek, de tükör van mindenhol. Közben a segítők tablettel a kézben körbejárnak. Meg tudják mondani, ki milyen keretet rendelt már, mit írt fel az orvos. Meg tudja rendelni a választott terméket, amit később szállítanak.
- Az Indochino eredetileg online kérte be a méreteket, majd kiküldte az öltönyt 4 héten belül. De nem mindenki akarta lemérni saját magát. Ez a cég is megértette a személyre szabott szolgáltatás, egyéni tanácsadás fontosságát. Először pop-up üzleteket nyitott, utazó szabókkal. A sikert látva viszont állandó üzletekre váltott. 2014 óta már 26 ilyen üzlet nyílt. Mindenhol szabó veszi le a méreteket. A vásárlók megnézhetik személyesen a szöveteket és a béléseket. A modell viszont ugyanúgy raktárárukészlet mentes, ezért az öltönyök is olcsóbbak. Az online eladás kétszer gyorsabban nő a fizikai üzletek nyitása óta. A marketinget pedig főleg a szóbeli terjesztés jelenti, mivel mindenkinek tetszik a szolgáltatás.
Összegezve, a kereskedők szerint még mindig van igény a fizikai élményre. De át kell gondolni, hogyan érdemes tekinteni rá manapság, az online szolgáltatással kombinálva. (ref.: Habók Lilla)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:





adatkezelési szabályzat elolvasása


Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.


interaktiv oktatástechnika portál logo

Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Több mint 23.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról