Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Megosztja-e a könyvtárosokat a politika?

  • • Leginkább választások környékén
  • • Nem, a szakmai, baráti kötődések erősebbek
  • • Sokakról tudható, melyik szekértáborhoz húz.
  • • A szakmai elképzeléseket gyakran felülírja a politikai hovatartozás
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Hogyan lehet versenyképes a hagyományos szolgáltatás az elektronizált ellenében? (olvasóink szavazatára)

A digitális korban úgy tűnik, hogy az e-kereskedelem miatt leáldozik a fizikai üzleteknek. Az igazság kicsit másképp néz ki. Legjobb példa erre az e-kereskedelem óriása, az Amazon. Tíz év alatt 17,5 milliárd dollárról 355,9 milliárdra nőtt az üzleti értéke. Eközben a legnagyobb amerikai üzletek vesztettek értékelésükből. Viszont az Amazon a Whole Foods felvásárlásával maga is belépett a fizikai üzletek területére. Méghozzá nagyon jól szerepel, az idei első negyedévben 4,26 milliárd dollár volt ebből a bevétele.
Más online kereskedelmi példák is vannak a sikeres fizikai terjeszkedésre. Ilyen a Bonobos (férfiruházat), a Warby Parker (szemüvegkereskedő) és az Indochino (méretre szabott férfiruházat). Három márka pedig jó úton jár a siker felé: a Glossier (bőrápolás), az Everlane (ruházat) és a Casper (matrackereskedő).
Bár az online divatpiac jelenleg 481 milliárd dolláros üzletág, de a vásárlások 90 százaléka még mindig fizikai boltokban történik. Sok vásárló meg akarja nézni, tapintani, felpróbálni a terméket vásárlás előtt. Az online márkák viszont a nagykereskedelmi személyzet és árukészlet nélkül is tudnak működni. Felhasználói igény-vezérelt, személyre szabott kereskedelmi élményt adnak. A kettő kombinációja jelenti a sikert.
- A Bonobónál fel lehet próbálni a terméket megvásárlás előtt. Időpontot lehet foglalni, mikor egy tanácsadó végig segít. A már felpróbált ruhát viszont nem vihetik haza. Hanem a futár pár nap múlva kézbesíti a megvett termékeket. Így nincs szükség árukészletre, raktárra, nagy személyzetre.
- A Warby Parker szemüvegboltot a kereskedő kifejezetten a könyvtárakhoz hasonlítja. Mindkét helyen időt lehet tölteni, sétálni a folyosókon és közben böngészni a kínálatot. Itt bármit szabadon fel lehet próbálni, nincsenek rögzítve a szemüvegek, de tükör van mindenhol. Közben a segítők tablettel a kézben körbejárnak. Meg tudják mondani, ki milyen keretet rendelt már, mit írt fel az orvos. Meg tudja rendelni a választott terméket, amit később szállítanak.
- Az Indochino eredetileg online kérte be a méreteket, majd kiküldte az öltönyt 4 héten belül. De nem mindenki akarta lemérni saját magát. Ez a cég is megértette a személyre szabott szolgáltatás, egyéni tanácsadás fontosságát. Először pop-up üzleteket nyitott, utazó szabókkal. A sikert látva viszont állandó üzletekre váltott. 2014 óta már 26 ilyen üzlet nyílt. Mindenhol szabó veszi le a méreteket. A vásárlók megnézhetik személyesen a szöveteket és a béléseket. A modell viszont ugyanúgy raktárárukészlet mentes, ezért az öltönyök is olcsóbbak. Az online eladás kétszer gyorsabban nő a fizikai üzletek nyitása óta. A marketinget pedig főleg a szóbeli terjesztés jelenti, mivel mindenkinek tetszik a szolgáltatás.
Összegezve, a kereskedők szerint még mindig van igény a fizikai élményre. De át kell gondolni, hogyan érdemes tekinteni rá manapság, az online szolgáltatással kombinálva. (ref.: Habók Lilla)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról