SzavazásMegosztja-e a könyvtárosokat a politika?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Hogyan lehet versenyképes a hagyományos szolgáltatás az elektronizált ellenében? (olvasóink szavazatára)
Címkék: innováció, szolgáltatásfejlesztés | legjobb gyakorlat (kereskedő, terjesztő) | terjesztő, kereskedő | üzleti modell |
A digitális korban úgy tűnik, hogy az e-kereskedelem miatt leáldozik a fizikai üzleteknek. Az igazság kicsit másképp néz ki. Legjobb példa erre az e-kereskedelem óriása, az Amazon. Tíz év alatt 17,5 milliárd dollárról 355,9 milliárdra nőtt az üzleti értéke. Eközben a legnagyobb amerikai üzletek vesztettek értékelésükből. Viszont az Amazon a Whole Foods felvásárlásával maga is belépett a fizikai üzletek területére. Méghozzá nagyon jól szerepel, az idei első negyedévben 4,26 milliárd dollár volt ebből a bevétele.
Más online kereskedelmi példák is vannak a sikeres fizikai terjeszkedésre. Ilyen a Bonobos (férfiruházat), a Warby Parker (szemüvegkereskedő) és az Indochino (méretre szabott férfiruházat). Három márka pedig jó úton jár a siker felé: a Glossier (bőrápolás), az Everlane (ruházat) és a Casper (matrackereskedő). Bár az online divatpiac jelenleg 481 milliárd dolláros üzletág, de a vásárlások 90 százaléka még mindig fizikai boltokban történik. Sok vásárló meg akarja nézni, tapintani, felpróbálni a terméket vásárlás előtt. Az online márkák viszont a nagykereskedelmi személyzet és árukészlet nélkül is tudnak működni. Felhasználói igény-vezérelt, személyre szabott kereskedelmi élményt adnak. A kettő kombinációja jelenti a sikert. - A Bonobónál fel lehet próbálni a terméket megvásárlás előtt. Időpontot lehet foglalni, mikor egy tanácsadó végig segít. A már felpróbált ruhát viszont nem vihetik haza. Hanem a futár pár nap múlva kézbesíti a megvett termékeket. Így nincs szükség árukészletre, raktárra, nagy személyzetre. - A Warby Parker szemüvegboltot a kereskedő kifejezetten a könyvtárakhoz hasonlítja. Mindkét helyen időt lehet tölteni, sétálni a folyosókon és közben böngészni a kínálatot. Itt bármit szabadon fel lehet próbálni, nincsenek rögzítve a szemüvegek, de tükör van mindenhol. Közben a segítők tablettel a kézben körbejárnak. Meg tudják mondani, ki milyen keretet rendelt már, mit írt fel az orvos. Meg tudja rendelni a választott terméket, amit később szállítanak. - Az Indochino eredetileg online kérte be a méreteket, majd kiküldte az öltönyt 4 héten belül. De nem mindenki akarta lemérni saját magát. Ez a cég is megértette a személyre szabott szolgáltatás, egyéni tanácsadás fontosságát. Először pop-up üzleteket nyitott, utazó szabókkal. A sikert látva viszont állandó üzletekre váltott. 2014 óta már 26 ilyen üzlet nyílt. Mindenhol szabó veszi le a méreteket. A vásárlók megnézhetik személyesen a szöveteket és a béléseket. A modell viszont ugyanúgy raktárárukészlet mentes, ezért az öltönyök is olcsóbbak. Az online eladás kétszer gyorsabban nő a fizikai üzletek nyitása óta. A marketinget pedig főleg a szóbeli terjesztés jelenti, mivel mindenkinek tetszik a szolgáltatás. Összegezve, a kereskedők szerint még mindig van igény a fizikai élményre. De át kell gondolni, hogyan érdemes tekinteni rá manapság, az online szolgáltatással kombinálva. (ref.: Habók Lilla) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |