Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 


Így tanulnak a kudarcaikból azok a könyvtárosok, akik mernek

Nyugdíjas könyvtáros vagyok. Az én generációm még úgy nőtt fel, hogy "csak a szépre emlékezem" és "ne szólj szám, nem fáj fejem". Hogyan fért volna bele mindebbe a kudarc? Most összevetem saját tapasztalataimmal az alábbi cikket link , mert veszíteni is tudni kell ahhoz, hogy nyerni tudjunk.

A svéd Örebro Megyei Régió Könyvtára 2017 óta dolgozik "Kudarctábor"-ra. (Fail Camp). A konferenciákon, találkozókon a kudarcokra vagy olyan dolgokra összpontosítanak, ahol nem minden úgy alakult, ahogy elképzelték: mi a kudarc, a kudarcok elismerése javíthatja-e a munkakörnyezete, a szervezet fejlődését? A válaszok vezettek a "Kudarctábor" elnevezéshez; az eredmény egyszerre módszer és találkozóhely.

Az ötlet a régió Read, bro'! elnevezésű együttműködési projektjéből indult. A fiatal fiúk olvasásösztönzésére összpontosító hároméves projekt nem a tervek szerint alakult. A projektmenedzserük a zárókonferencián azt mondta: inkább arról beszélne, ami rosszul sült el. Belefáradt a jó példákba és a szép konferenciákba. Ekkor jött az ötletük: Nem tehetnék az ellenkezőjét, és nem beszélhetnének inkább a nehéz és rossz dolgokról?

Ki is dolgozták a kudarcokról beszélgetés módszertanát, mert nem mindegy, kik, hogyan, kommunikálnak róla. A konferenciákon kívül csoportos beszélgetéseket szerveztek. (Az említett cikkben a csoportfoglalkozások módszerét részletesen bemutatták, amire most nem térek ki. A végcél ki-ki kudarcaiból a közös vonások, sajátosságok felismerése, s ezekre alapozva a rossz gyakorlatokból jó gyakorlatok kidolgozása, ami változáshoz - akár innovációhoz - vezethet.)

Az önképzés mellett én ezekből próbálok építkezni:
- kommunikációs készségek fejlesztése (Segítenek ezen a tréningek? Szerintem csak akkor lesz változás, ha az ott tanultakat valóban átültetjük a gyakorlatba. Feltétel pl. a jó munkahelyi légkör, az elfogadó csoport.)
- információáramlás javítása (A túlzott tekintélytisztelet, pozícióféltés miatt az érdekérvényesítést külön tanulnom kell + gyűlnek a technológia fejlődés jó gyakorlatai nálunk is)
- másokkal való problémamegosztás (Azóta a közös megoldásra törekszem... )
- leszokás a címkézésről (Nekem az asszertív kommunikáció segített..)
- perfekcionizmus mérséklése (Van hová fejlődnöm.) (Szabó Eszter ny. könyvtáros)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról