SzavazásKönyvtáros utánpótlás - mennyiség
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Iskolai könyvtárosból - oktatási innovátor
Címkék: innováció, szolgáltatásfejlesztés | könyvtár, iskolai | Nagy-Britannia | továbbképzés, HR-fejlesztés | oktatás, tanulás | emberi minőség |
Iskolai könyvtárosként nem értékelték és nem is ismerték el szakmai fejlődésemet. Így meglepő lehet, hogy most olyan szakemberek képzésével foglalkozom, amilyen én voltam. Ha a munkahelye nem ismeri el fejlődését, minimális a lehetősége az előrelépésre.
Mások ösztönzése új és különböző ötletek kipróbálására egy módja annak, hogy támogassuk a magukat alulértékeltnek érző iskolai könyvtárosokat. Még ha lehetetlennek tűnik is az előléptetés vagy a változás, a saját jólétük szempontjából fontos a továbblépés ösztönzése. Fontos, hogy segítsük őket abban, hogy elkötelezzék magukat arra, hogy a körülményektől függetlenül a lehető legjobb munkát végezzék. Soha nem tudhatják, mikor adódik a következő lehetőség. Az első Covid-bezárás után egy héttel elkezdtem a webináriumokat, bár korábban soha nem tartottam online képzést. Az eljárás egyszerű volt: 45 perc jelenlét, majd kérdezz-felelek. Eleinte jól működött, de hamar elavult. Órákig képernyő előtti ülni nem túl motiváló. Bár voltak interaktív lehetőségek, pl. vetélkedők, chatszobák, mégis hiányzott valami. Ezidőben heti egyórás szakmai megbeszéléseket kínáltam ingyen. Az első ülésen egyeztettünk a kívánt témákat. Levezettem az üléseket, és gondoskodtam arról, hogy mindenki felszólalhasson, de ne is szaladjon el az idő. Megállapodtunk, hogy megbeszéléseink pozitívak maradnak; bár sokan levertek voltak. Ezek az egyszerű foglalkozások népszerűek voltak, és ötletet adtak a tréningekhez. 2022 januárjában indítottam új, tagság alapú online képzést. Szakmai vitát is építettem be. 30 perc előadás, majd 30 perces szakmai beszélgetés. Rájöttem, többen kedvelik a kiscsoportos beszélgetéseket. Ez ahhoz vezetett, hogy a 30 perces szakmai beszélgetést 15 perces kiscsoportos beszélgetésre és 15 perces visszajelzésekre osztották. A két rész közti időmegosztás finom egyensúlyán még most is dolgozom. Tisztában vagyok a visszacsatolás szükségességével, de még nem sikerült valódi kapcsolatot elérni. Lehetőséget kínáltam a tagoknak, hogy online fórumon és egy további kérdés-felelek szekción keresztül kapcsolódjanak be. Ez a tagok érdeklődésén és idején múlik. Sajnos nincs annyi interakció, mint szeretném. Kevesebb személyes és teljesítmény-visszajelzés esetén nehéz támogatni őket tréningjeimen túl. Tagsági ajánlatom még új, de nagyon fontos számomra, hogy minőségi képzést nyújtsak azoknak, akik esetleg "eltévedtek". Réspiacot választottam, remélve, hogy ügyfeleim a személyes kapcsolatot keresik. Kínálatom folyamatosan fejlődik, hogy megfeleljenek a növekvő igényeknek. (Elizabeth Hutchinson blogger, cikkíró, könyvtáros, a CILIP munkatársa. Közel 20 éves iskolai könyvtári tapasztalattal ma már oktató és tanácsadó, a kutatás alapú tanulás szószólója, valamint nemzetközi konferenciák előadója. 2020-ban a Brit Birodalom Rendje (BEM) éremmel tüntették ki a könyvtárakért végzett szolgálataiért.) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |