Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Itthon méltatlanul elhanyagoltak, pedig milliós üzletet rejthetnek: a mémfluencerek

Nincsenek szép fotóik, és nem is filtereznek, mégis több tíz-, százezres vagy akár milliós követőbázissal rendelkeznek az Instagramon a mémfluencerek. A cégek lassanként kezdik is felfedezni a bennük rejlő potenciált, annyira, hogy Amerikában már akár milliós üzlet lehet a trashposztolás. Itthon viszont még lábujjhegyeznek a vicc-influencerek körül.
Az ELTE Média és Kommunikáció tanszékének hallgatói nemrég készítettek egy nem reprezentatív minifelmérést a gimnazisták médiafogyasztási szokásairól. Ebből az derült ki, hogy a középiskolások első számú információforrásai a mémek, amik főleg az Instán jönnek velük szembe. Persze ennél komolyabb kutatások is készültek arról, hogy kik mire használják a képmegosztót, és mely tartalmak a legnépszerűbbek. Nem meglepő: egyre több felmérésben jelennek meg a mémprofilok mint legkedveltebb oldalak az Instán.
A mémfluenszerek sikerét sokan annak tulajdonítják, hogy ráéreznek a főleg millienialokból álló közönségük generációs élményeire, szorongásaira, és kiszolgálják a nosztalgia iránti éhségüket. Az ilyen Insta-oldalak tele vannak posztokkal, amik a kilencvenes-kétezres évek popkulturáját idézik fel, és rengeteg bejegyzés foglalkozik azzal, mennyire nem könnyű a 2010-es években fiatal felnőttnek lenni. Ebből a kontentből szinte végtelen mennyiséget tudnak fogyasztani a felhasználók, hiszen a legtöbbre rá tudják kommentelni, hogy: "Ez mekkora, életem!" Ezzel pedig olyan aktivitást váltanak ki a viccprofilok, amit már a cégek se hagyhatnak szó nélkül.
"Mostanában jobban megéri mémoldalakba fektetni, mint kommersz influencerekbe, akik már nem tudják ugyanazokat az eredményeket produkálni" - mondta egy interjúban Lauren Smeets, a Cult LND kreatívügynökség stratégája. "A cégek nem tudják előállítani azt a típusú kontentet, ami a mémprofilok üzemeltetői számára természetes. Mivel nagyon könnyű velük azonosulni, hihetetlen aktivitást képesek kiváltani" - tette hozzá.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról