Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:
Elfelejtette a jelszavát?
Regisztrálás >>>
Bejelentkezés után van lehetőség a regisztráció törlésére.


Költségvetésének megduplázása után is fejlesztik a holland nemzeti könyvtárat

2015-ben a KB szerepét kibővítették - munkavállalói számát 250-ről 400-ra emelve és költségvetését megduplázva -, amikor összevonták három szervezettel: a digitális innovációs projektszervezettel (BNL), a közkönyvtári intézettel (SIOB) és a holland irodalom digitális könyvtárával (DBNL). Az új intézménynek sokkal nagyobb és komplexebb szolgáltatási portfoliót kellett kialakítania, amelynek célcsoportja immár a teljes holland lakosság, a kisgyermekektől az idősekig. A fő cél a Nemzeti Digitális Könyvtár létrehozása, melynek révén a közpénzből fenntartott digitális gyűjtemények térítésmentesen elérhetők bárki számára. Mindez nemcsak a digitális objektumokat, hanem a kapcsolt adatokat és az adatszolgáltatást is magában foglalja. A KB saját keresőfelületeket is biztosít (Delpher, Memory of the Netherlands portálok), de e célból együttműködik más partnerszervezetekkel, így a Google-lal is.
A KB belső stratégiája öt összetevőt tartalmaz: kultúra, menedzsment, stratégia, tudás és kompetencia, illetve szervezeti felépítés. Mindegyik tényező egyformán fontos, de az egyes részterületeknek szentelt figyelemnek a kihívásokra és a változó környezetre kell reagálnia. A KB pozicionálása is megújult: az írott szöveg erejére támaszkodó, az okos, kompetens és kreatív társadalom szolgálatában álló hálózatos szervezetként definiálják magukat. Ennek keretében olyan új alapértékeket jelöltek ki, mint a megbízhatóság, az innováció, a kapcsolatépítés és a nyitottság.
A KB külső stratégiájában immár az ügyfél az első, szemben a korábbi gyűjteményszervező és kutatástámogató attitűddel. Több ügyfélközpontú célt fogalmaztak meg, amelyek mérföldkövekként szolgálnak a stratégia számára. A KB korábban is sok szolgáltatással bírt, de mindezek nem alkottak koherens egészet, ezért újraformálják a szolgáltatások brandjét az egyszerűbb megérthetőség és könnyebb használhatóság érdekében. A hálózatközpontú szemlélet igen hangsúlyos. (...)
Az újraszervezést követő harmadik évben már folyamatban van a szervezeti átalakulás. A látókör bővítése érdekében vezetői továbbképzéseket tartanak, részleteiben újragondolják a stratégiát, a belső kommunikáció fejlesztésére pedig közösségi intranetet építettek ki. Arra törekednek, hogy a munkavégzést az új modellben eredményorientáltság és rugalmasság jellemezze. (Átalakulóban a holland nemzeti könyvtár; Bódog A.)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:





adatkezelési szabályzat elolvasása


Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.



Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 25.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról