Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?

  • • Nem kell különösebben, hisz' mindenkit befogadunk
  • • A téma inkább felfújt hiszti
  • • Kell az akadálymentesítés; a legrászorultabbak alig járnak könyvtárba
  • • Feszültséget keltenének a rászorulók, ha többek jönnének a könyvtárba
  • • Kellene, de nem vagyunk eléggé felkészülve rá
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Könyvtár számára is lehetőség - a fenntarthatóságot támogatja a Buy Nothing mozgalom

A könyvtár virtuális vagy fizikai helyet / faliújságot kínálhat, támogathatja a kommunikációt, a SEXI modell szellemében (MG)
- Az Egyesült Államokban, Kanadában és mára összesen 44 országban buzdítja az embereket a Buy Nothing mozgalom arra, hogy ne vegyenek semmit, inkább cserélgessék a fölösleget egymás között. Az infláció erősödése és a pénzügyi nehézségek miatt egyre többen csatlakoznak a kezdeményezéshez - írta a héten a kanadai CBC.
Maga a Buy Nothing projekt hiperlokális ajándékgazdaság, alulról szerveződő, önkéntesek segítségével működtetett szerveződés. Egyik legfőbb célja, hogy csökkentse a hulladékot, a másik pedig, hogy lokálisan ossza újra a szükséges javakat.

A Buy Nothing története 2011-ben kezdődött, amikor Rebecca Rockefeller és Liesl Clark, két amerikai anyuka Washington államban a Salish-tenger partján sétáltak gyerekeikkel. Beszélgettek és közben egy sor szemetet mosott partra a tenger: tollakat, lufikat, gyerekjátékokat. Néhány kidobott tárgy azokra a holmikra emlékeztette őket, amik az ő háztartásukban is a szemétben végezték, ezután kezdtek el gondolkodni arról, mit tehetnének azért, hogy a használati tárgyaik ne jussanak a partra vetett műanyagszemét sorsára. Az első Buy Nothing csoportot 2013-ban hozták létre a Facebookon azzal a céllal, hogy a közösség tagjainak egyre kevesebbet kelljen boltba mennie, és egymás közti csereberével és kölcsön-tranzakciókkal oldják meg, ha valakinek kell valami. Azóta rengeteg országban elterjedt a mozgalom. És bár Közép-Európában egyelőre nem túl népszerű a koncepció, sőt Románián kívül a térségben nincs Buy Nothing-csoport, Magyarországon is jól működnek azok a Facebook-csoportok, ahol ingyen lehet egymás között csereberélni.
A Buy Nothing csoportok titka mindenesetre valószínűleg az, hogy nagyon jól szervezettek és szigorú szabályaik vannak: egyszerre csak egy lokális csoportba lehet belépni, és háromféle üzenetet lehet posztolni: felajánlani vagy kérni lehet valamilyen tárgyat, szolgáltatást vagy ráfordított időt, és köszönetet lehet mondani a segítségért. Hillary Caruthers, a Lawrence Egyetem közgazdaságtudományi tanszékének adjunktusa szerint az élelmiszerek és egyéb javak árának emelkedése közepette a Buy Nothing megtalálhatja az utat, hogyan segítse hatékonyan a rászorulókat. A Buy Nothing közösségek további előnye, hogy csökkenthetik a természetes erőforrásainkra nehezedő, kollektív nyomást.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról