SzavazásMennyiben segíti a könyvtár a leszakadó rétegeket?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Könyvtárak nyári nyitva tartása és kommunikációja -- néhány marketing-tipp
Címkék: arculat (magunkról mutatott kép) | hozzáférés, nyitva tartás | kölcsönzés | marketing | pr (bizalomkeltés) | szakmai belső kommunikáció (2013.02-) |
Elkezdődött a könyvtári nyitva / zárva tartási idejének kommunikálása.
- A kollégák EGYMÁST tájékoztatják a Katalisten az ebbéli könyvtári tervekről, bár e célcsoportot leginkább pl. a könyvtárközi szolgáltatás születelése, esetleg az ötletes módszertani / kommunikációs megoldások érdeklik. - A fizikai nyitva tartás tehát nem más könyvtárosoknak, hanem a használóknak fontosabb, ezért bízvást a célcsoport is értesül erről (felirat a könyvtár ajtaján, a célcsoport fontos tájékozódási helyein sajtóban, webes helyeinken, használóknak küldött emailben stb.). (Tavaly az OIK egy felületen gyűjtötte össze a budapesti nagy könyvtárak nyári nyitva tartását. link Ha az idén is ragaszkodnak e jó szokásához, a többi érintett könyvtár be is linkelheti az oldalt -- használóik örömére.) - Van könyvtár, ahol stopszó a 'zárva tartás', helyette a munkatársak azt kommunikálhatják: mikor melyik könyvtári részleg tart NYITVA. További lehetőség, ha azt is mondjuk: ilyenkor több könyv, hosszabb időre vihető ki. Azaz: ha módunkban áll, főként a lehetőségeket közöljünk célcsoportunkkal. - Virtuális nyitva tartás: még nem tudok olyan könyvtárról, amely webcím / qr-kód segítségével jelezné bejárata mellett, kb.: ha itt éppen zárt ajtót találsz, attól még szívesen látunk virtuális könyvtárunkban (vagy éppen: gyere a standkönyvtárba! :-). - Fontos kérdés az összehangolás: a használók régóta nehezményezik, hogy nagyobb települések könyvtárainak zárva tartása nem összehangolt: vannak időszakok, amikor szinte sehová nem ülhetnek be. Ez bizony a könyvtárak sara. - Uborkaszezon: a nyári könyvtárhasználat alacsonyabb -- ahogyan a sajtófogyasztás is. Ez azonban lehetőség is: alacsonyabb a hírek bekerülési küszöbe ilyenkor. Ezért ha a nyári uborkaszezonban jó kapcsolatokat építünk ki a sajtóval (könyvtárunk a sajtóban lesz nyitott), akkor az év többi részében is könnyebb lehet a bejutásunk -- főként, ha a használóknak érdekes üzenetekkel tudunk előállni. (MG) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |