Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?

  • • Nem kell különösebben, hisz' mindenkit befogadunk
  • • A téma inkább felfújt hiszti
  • • Kell az akadálymentesítés; a legrászorultabbak alig járnak könyvtárba
  • • Feszültséget keltenének a rászorulók, ha többek jönnének a könyvtárba
  • • Kellene, de nem vagyunk eléggé felkészülve rá
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Közkönyvtári weboldalak fejlettsége -- hasonlítsunk: USA (2012)

A Colorado Állami Könyvtárak kutatói szolgálata 2008 óta kétévente rendszeresen vizsgálja a közkönyvtári weboldalakat és az ott alkalmazott webes technológiákat. 2008-ban a könyvtárak már egyre több olyan webes eszközt kezdtek el használni, mint a blogok, virtuális tájékoztatás, közösségi hálózatok, amelyekkel interaktívabbá tehetők a szolgáltatások.
A 2012-es eredmények azt mutatják, hogy a nagykönyvtárak mindegyike rendelkezik önálló honlappal. A legkisebb könyvtárak esetében (10 ezer főnél kisebb célközönség) is 83%-nak volt saját honlapja. Ez utóbbi jelentős növekedés a két évvel korábbi 71%-hoz képest. A kisebb könyvtáraknál nőtt, a legnagyobbaknál csökkent az RSS csatornával rendelkezők aránya. Egyre népszerűbb a virtuális tájékoztatás lehetősége. 2010-ben a könyvtárak 13%-a nyújtott ilyen szolgáltatást, 2012-ben már 43%-a. Hasonlóan nagy növekedés tapasztalható a mobil eszközökre optimalizált weblapok tekintetében. Ez utóbbiaknál a legnépszerűbbek a mobil alkalmazások. A legnagyobb könyvtárak között 5-ből 3 fejlesztett ilyet. Ezt követik a mobil weboldalak (5-ből 2 a legnagyobb könyvtárakban). Ezzel szemben a reszponzív webdizájn (ahol a weboldal a különböző eszközök kijelzőihez igazodva jelenik meg) egyáltalán nem jellemző.
A könyvtárak többsége jelen van valamelyik közösségi oldalon. A legnagyobb könyvtárak esetében 93%, a 25 000-499 000 főt szolgálók körében 83%, a 10 000-24 999 fős célközönséggel bíróknál 69%, a legkisebbeknél pedig 54% legalább egy közösségi oldalon jelen van a Facebook, Twitter, YouTube, Flickr, Foursquare, Tumblr, Pinterest, Google+ és Vimeo közül. Ez minden kategóriában növekedést jelent a 2010-es eredményekhez képest. A közösségi oldalak közül a Facebookot használta a legtöbb könyvtár (a legnagyobbak 93%-a), ezt követi a Twitter és a YouTube (84 és 60% a legnagyobb könyvtárak között). A 2010-es felmérésben még nem szerepelt a Foursquare, a Pinterest, a Tumblr valamint a Google+. Ez utóbbiak közül a Foursquare-t használják a legtöbben (31% a legnagyobb és 8% a legkisebb könyvtárak körében). Minél kisebb a szolgálandó közösség, annál nagyobb arányban találhatunk követőket a lakosságon belül. (Közkönyvtári honlapok és a közösségi média; ref.: Tóth M.)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról