Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Marketing menedzseri tapasztalatok a Rochester Institute of Technology Könyvtárában (olvasóink szavazatára)

Egy ideig az egyetemi jégpályán is sikerrel üzemelt a Rochester Institute of Technology (RIT) Könyvtár link , amelynek korábbi marketing igazgatóját interjúvolta meg az Info Today. A kiadvány különböző marketing menedzserek karrierútját mutatja be. Sara Keuhl 2016-2022 közt vezette a könyvtár marketingcsapatát, ma már szabadúszó szövegíróként és marketing tanácsadóként dolgozik.

Sara az alap- és mesterképzéses diplomáját is anglisztikából kapta. Eredeti képzéséből is sokat fel tud használni, abból tanulta a kutatási és írási készséget, a pszichológiát, és a történetmesélés (storytelling) módszerét. A marketinges tapasztalatát inkább a gyakornoki munkából, továbbképzésekből, és a további munkáiból szerezte. Dolgozott például egy márka és egy weboldal átalakításán is. Ezt követően csatlakozott a RIT Könyvtárához, ahol a Library Marketing and Communications Conference rendezvényt is szervezhette link .
A könyvtári marketinges csapatban rajta kívül 2-3 diákmunkás dolgozott, akiket főleg grafikai munkákkal és marketing asszisztens feladatokkal bízott meg. A marketing csapat a teljes szervezet költségvetésének 2-3 százalékával gazdálkodhatott.

A marketinges szerint a legsikeresebb kampányuk a már említett jégpályára költözés volt. Ugyanis átalakítási munkák miatt a könyvtár épületéből 2 évre ki kellett költözni. Egész nyáron pakolták a polcokat a gyűjteménnyel a hokicsapat korábbi székhelyére. A logisztika és a kommunikáció is kihívásokat jelentett. Sokan csalódottak voltak vagy nem is értesültek a költözésről. Ezen változtatott a kampány, ami humorosan próbálta a könyvtárat és a jégpályát összekötni.
Egy névadó pályázaton a kitelepült könyvtár a "Wallace on Ice" nevet kapta. A könyvtárosoknak hokimezeket készítettek munkaruhaként. Egy karikaturista pedig képregényeket rajzolt a könyvtár kabalájáról a jeges környezetben. A közösségi médiába videók készültek a kulisszatitkokról. Emellett természetesen hivatalos közlemény is megjelent, a weboldal is hírt adott, és közvetlen a felhasználók kérdéseire is válaszoltak, pl. Instagram Stories kérdezz-felelek alkalmon. Végül az összes kérdésből Instagram és Facebookra egy gyűjtemény készült a válaszokból. A kampány 20 ezer megtekintést és 650 reakciót hozott a közösségi médiában. A weboldalon 6 ezer látogatást. A jeges kitelepülés eseményei pedig ugyanolyan népszerűek voltak, mint a hagyományos épületben.

Egy másik kihívásos, de eredményes projekt a könyvtári márka átalakításához (rebrand) kapcsolódó belső kommunikáció volt. A folyamat hosszú ideig tartott, aminek lépéseit a kollégák nehezen értették. A marketinges végül egy belső wiki oldalon gyűjtötte össze, hogy milyen elemekből áll a márka, ezek közül melyik milyen fázisban van. Az elemekhez linkeket, csatolmányokat fűzött. Lehetett automatikus értesítést is kérni az oldal frissítéséről.

Sara szerint a legfontosabb, hogy a tanulást sosem lehet abbahagyni. Tanulni kell a könyvtáron kívüli marketingesektől is. Meg kell ismerni minél jobban a közönséget, pl. Reddit csatornákon, adatforrásokon, kérdőíveken keresztül. És nem szabad félni a kísérletezéstől, mert valamivel vagy nyerünk, vagy tanulunk belőle. (ref.: Habók Lilla)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról