SzavazásKönyvtárosi munka-e az információforrások minősítése?
KIT hírlevél évfolyamok2021
|
Marketingpolcológia -- a portéka elhelyezésének tudománya... A DrogerieMarkt esetében az üzleten belül az összetartozó layout-csoportokat epizódokba gyűjtik össze: a bejáratnál kezdődik a wellness (gyógy-, reform-), majd a szépségápolás-, a baba- és állateledel-layoutcsoport. 'A layout-területek elválasztásánál (például külső és belső gondolán szemben egymással vagy a belső gondola megszakítva) fontos ügyelni a layoutterületek helyes megbontására. Cél, hogy az összetartozó árucsoportok és árukörök ne legyenek elválasztva egymástól.'
A dm drogériáknál az árukészlet választása és kihelyezése az árfekvés szerint is megtalálható a polcokon: a vevő haladási iránya szerint szemmagasságban a magasabb árfekvésű termékek foglalnak helyet. Az olcsóbb termékek a legalacsonyabb polcon (kosár), illetve a legmagasabb polcon kerülnek kihelyezésre. A facingek száma a mennyiségi részesedés szerint alakul, a vevőhaladás irányában és szemmagasságban. Kanyó Roland elmondta, hogy az áruválaszték kialakításán túl nagyon fontos az optimális készletgazdálkodás és a személyzet megfelelő nettó óraszám-felhasználása is. A Coop olyan cikkeket igyekszik a választék- ellenőrzés során beemelni, amelyek az újdonság erejével hatnak, felkeltik a vásárlók figyelmét. 'Ugyanakkor más cikkek vásárlása is ösztönző hatással van, ami képes a kosárértéket is növelni' -- ismertette Boros Péter. |
![]() Feliratkozás
Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.
Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.
KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |