Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?

  • • Nem kell különösebben, hisz' mindenkit befogadunk
  • • A téma inkább felfújt hiszti
  • • Kell az akadálymentesítés; a legrászorultabbak alig járnak könyvtárba
  • • Feszültséget keltenének a rászorulók, ha többek jönnének a könyvtárba
  • • Kellene, de nem vagyunk eléggé felkészülve rá
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Máshogyan válaszolunk a kérdőívre képernyő előtt, illetve mobilon

Nem árt csínján bánni az online kérdőívek értékelésével, mert másképp válaszolnak a résztvevők, ha számítógép képernyőjén nézik a kérdéssort, mint ha okostelefonon.
Erre az összefüggésre belga, holland és francia kutatók hívták fel a figyelmet az International Journal of Research in Marketing című szakfolyóiratban. Kétezer résztvevő bevonásával végzett vizsgálatukban arra figyeltek fel, hogy a mobilon töltögetők hajlamosabbak szélsőséges (nagyon negatív vagy nagyon pozitív) válaszokat adni.
Szerintük ezt a kérdések vizuális elrendezése is okozza. Míg a számítógép képernyőjén fekvő formátumban, kényelmesen elosztva láthatók a kérdések és a hozzájuk tartozó válaszlehetőségek, addig az okostelefonokon jellemzően álló formátumban, viszonylag sűrítve tűnnek fel. A helyszűke miatt pedig a megkérdezettek hajlamosak úgy érezni, hogy nincs is olyan nagy különbség a semleges, középső válasz, illetve a két szélsőség - mondjuk az "egyáltalán nem értek egyet" vagy a "tökéletesen egyetértek" - között, így könnyebben böknek rá az utóbbiakra. Monitoron viszont, a szellős elhelyezkedés miatt, jobban árnyalják a véleményüket.
A marketingeseknek ezentúl azt is figyelembe kell venniük, hogy az online kérdőíveket a fiatalok inkább mobilon fogják kitölteni, míg az idősebb korosztályok számítógépen. A torzító hatás következménye, hogy egy globális felmérésben az egyes országokból érkező véleményeket az okostelefonok elterjedtsége is befolyásolhatja.
A kutatók szerint vagy arra kellene ügyelni, hogy mindenki elé ugyanolyan formátumban kerüljenek a kérdések, vagy pedig ki kéne kötni, milyen készüléken válaszolhatnak a résztvevők.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról