Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Megéri felrobbantani a képzést - Felkészülnek-e a (könyvtáros) hallgatók a rászorulók ellátására?

Ha úgy látod, hogy aránybeli eltérések vannak az ellátandó célcsoporton belüli arányokban (férfi-nő, életkorok csoportjai, jövedelmi, lakóhelyi, foglakozásbeli stb. csoportok) és a könyvtárhasználók hasonló belső arányaiban, még égetőbb a probléma. (MG)

A lassan végletesen szegregált magyar iskolarendszer senkinek nem jó, fel kellene robbantani és újra kellene tervezni - szögezi le Lénárd Sándor, az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar Neveléstudományi Intézetének egyetemi docense, aki szerint a pedagógusképzés nem érhet véget a diploma megszerzésével.
Itt [a képzés során] az alapokat lehet csak megadni, a tanárrá válás egy hosszabb út. A szakmai műhelyekben, tantestületekben erősödhet meg a pedagógus. (...) A tanárjelöltek döntő többsége pedig a jó szociális státuszú családok gyerekeit foglalkoztató iskolákban tanult. Végigült egy csomó órát, és ez számára viszonylag sikeres volt, hiszen bejutott a képzésre. Így nem is gondolja, hogy neki másképp kellene tanítania, hiszen az ő esetében ez a tanítási folyamat tulajdonképpen eredményes volt. Lehet, hogy egy másik még eredményesebb lett volna, de arról nincsen saját mintája.
- A hallgatók jelentős része olyan iskolában szeretne tanítani, ahol a gyerekek összetétele homogén, természetesen a szociális-gazdasági skála pozitív irányába eltolódva. A munkaerőhiány pedig nem feltétlenül itt van (bár már itt, az elit iskolákban is megjelenik), hanem a másik végleten.
- Tehát a hallgatók nagy része azt gondolja, hogy nem kell megváltoznia annak a tanítási formának, amiben ő is részesült, miközben a mai gyerekek egy jelentős része így nem tud eredményesen tudást elsajátítani.
- És hangsúlyozom: jobban meg kellene fizetni és szakmailag is támogatni kellene azokat a kollégákat, akik nehezebb sorsú gyerekeket tanítanak. Ez nem egyszerű.
Eljutottunk arra a pontra, ami már kezelhetetlen. Nagyon szegregált iskolában nem lehet eredményesen tanítani. Nincs az a jó pedagógus, aki egy elszürkült, motiválatlan, jövőkép nélküli gyerekekkel teli osztályteremben eredményes tanításra képes. Ezért én azt mondom, hogy "föl kell robbantani", újra kéne strukturálni a rendszert.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról