SzavazásKönyvtárban nincs botrány, mert...
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Megéri felrobbantani a képzést - Felkészülnek-e a (könyvtáros) hallgatók a rászorulók ellátására?
Címkék: minőség, -irányítás, -fejlesztés | használó (szegény) | használó (gyerek, fiatal) | analógia | szervezés, szervezeti kérdések | tervezés, stratégia | tudásstratégia (2015.05-) | oktatás, tanulás |
Ha úgy látod, hogy aránybeli eltérések vannak az ellátandó célcsoporton belüli arányokban (férfi-nő, életkorok csoportjai, jövedelmi, lakóhelyi, foglakozásbeli stb. csoportok) és a könyvtárhasználók hasonló belső arányaiban, még égetőbb a probléma. (MG)
A lassan végletesen szegregált magyar iskolarendszer senkinek nem jó, fel kellene robbantani és újra kellene tervezni - szögezi le Lénárd Sándor, az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar Neveléstudományi Intézetének egyetemi docense, aki szerint a pedagógusképzés nem érhet véget a diploma megszerzésével. Itt [a képzés során] az alapokat lehet csak megadni, a tanárrá válás egy hosszabb út. A szakmai műhelyekben, tantestületekben erősödhet meg a pedagógus. (...) A tanárjelöltek döntő többsége pedig a jó szociális státuszú családok gyerekeit foglalkoztató iskolákban tanult. Végigült egy csomó órát, és ez számára viszonylag sikeres volt, hiszen bejutott a képzésre. Így nem is gondolja, hogy neki másképp kellene tanítania, hiszen az ő esetében ez a tanítási folyamat tulajdonképpen eredményes volt. Lehet, hogy egy másik még eredményesebb lett volna, de arról nincsen saját mintája. - A hallgatók jelentős része olyan iskolában szeretne tanítani, ahol a gyerekek összetétele homogén, természetesen a szociális-gazdasági skála pozitív irányába eltolódva. A munkaerőhiány pedig nem feltétlenül itt van (bár már itt, az elit iskolákban is megjelenik), hanem a másik végleten. - Tehát a hallgatók nagy része azt gondolja, hogy nem kell megváltoznia annak a tanítási formának, amiben ő is részesült, miközben a mai gyerekek egy jelentős része így nem tud eredményesen tudást elsajátítani. - És hangsúlyozom: jobban meg kellene fizetni és szakmailag is támogatni kellene azokat a kollégákat, akik nehezebb sorsú gyerekeket tanítanak. Ez nem egyszerű. Eljutottunk arra a pontra, ami már kezelhetetlen. Nagyon szegregált iskolában nem lehet eredményesen tanítani. Nincs az a jó pedagógus, aki egy elszürkült, motiválatlan, jövőkép nélküli gyerekekkel teli osztályteremben eredményes tanításra képes. Ezért én azt mondom, hogy "föl kell robbantani", újra kéne strukturálni a rendszert.
Hírforrás:
HVG (46. sz.) / térítéses tartalom
2022. december 05. • Továbbküldöm a hírt Link e hírhez: |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |