Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:
Elfelejtette a jelszavát?
Regisztrálás >>>
Bejelentkezés után van lehetőség a regisztráció törlésére.


Menedzselt kreativitás -- akár könyvtárban is próbálható :-)

A SAS, az informatikai ipar egyik jelentős vállalkozása figyelemre méltó eljárásokat alkalmaz munkatársainak motiválására, hogy a lehető legjobban kihasználja meglévő erőforrásait. Vázlatszerűen néhány jellemző a Harvard Business Manager cikkéből:
-- Technológiaspecifikus konferenciákra küldi munkatársait motivációképpen. Bátorítja a kapcsolatépítést a nagyobb szoftverközösségen belül is. Ösztönzik a publikálást, kiadványok szerkesztését, hogy a munkatársak demonstrálhassák tudásukat.
-- Gyakran korszerűsítik a munkaeszközöket.
-- Egyetlen funkciót sem helyeznek ki, a portástól a büfésig mindenki SAS-alkalmazott.
-- Nagy gondot fordítanak arra, hogy a munkatársak elől elhárítsák az akadályokat; akár cégen belül, akár azon kívül.
-- Ellenzik a sok túlórát, mondván: 'nyolc óra munka után feltehetően csak a hibákat halmozzák.'
-- Nincs mesterséges határvonal az 'öltönyösök' és a 'melósok' között, mert mindenki 'melós'.
-- A menedzserek másik szerepe a munkatársak 'összehozása', hogy ötleteiket megbeszélhessék, ezzel segítsék elő az innovációt.
-- Nem kap büntetést, aki hibákat követ el egy jobb termékhez vezető úton.
-- Az ügyfélelégedettség figyelése óvja meg a SAS-t attól, hogy tehetséges műszakiak vidéki klubjává váljon.
-- Míg a részvényárfolyam csak azt jelzi, hogy a részvényesek elfogadnak vagy elutasítanak valamit, a fogyasztó azt is megmondja, miért és hogyan, és kész együttműködni a tökéletesítés érdekében.
-- A SAS weboldalán és telefonon keresztül naponta összegyűjti ügyfelei panaszait és javaslatait, és foglalkozik velük.
-- Évente rendez felhasználói konferenciákat, melyen az ügyfélkör implicit igényeit is igyekszik kibányászni. Az ügyfélkapcsolatokban ugyanis kreatív energia keletkezik, melyet kihasználnak.
-- Az SAS költségvetésének 26%-át fordítja K+F-re.

Hírforrás: Menedzselt Kreativitás / Richard Florida, Jim Goodnight. In: Harvard Businessmanager (2006. február) p. 75-81
2006. március 16.  •  Továbbküldöm a hírt
Link e hírhez:
http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=menedzselt_kreativitas-akar_konyvtarban_is_probalhato_)
Régebbi hírforrás(ok): Menedzselt Kreativitás / Richard Florida, Jim Goodnight. In: Harvard Businessmanager (2006. február) p. 75-81
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:





adatkezelési szabályzat elolvasása


Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.


interaktiv oktatástechnika portál logo

Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Több mint 23.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról