Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:
Elfelejtette a jelszavát?
Regisztrálás >>>
Bejelentkezés után van lehetőség a regisztráció törlésére.


Mitől működne szakmai szintű a kreativitás - és miért nem működik most? 1. Ellentétes gondolatok bátorítása és összeegyeztetése

A hazai könyvtári rendszerben gyakran találkozunk az információvisszatartással, a szakemberek tudásának szándékos mellőzésével, vagy a nyilvános viták mellőzésével. Ezzel gyakorlatilag a szakmai szervezetek, intézmények vezetői lehetetlenítik el a szakmai szintű innovációt. - Nem egyszer utána mutogatnak az érdek- és ötlettelenné vált kollégákra. S könnyen bebizonyítják: ha sikeresen elnyomnak másokat, nekik lesznek csak ötleteik, ugye... De nézzük meg a Pixar animációs cég gyakorlatát. (MG)
- Linda Hill: Az innovációs szervezetek háromféle képessége: kreativitás a vitákban [abbrasion], a reakciókban [agility] és a problémamegoldásban [resolution].
1. Kreativitás a vitákban: ötletekből piacképes dolgot kihozni vitákon és megbeszéléseken keresztül. Teret adnak a különbségeknek, nem csillapítják őket. A kreatív vita nem ötletroham, ahol a résztvevők mellőzik a bírálatot. Tudják, hogyan folytassanak heves, de építő vitát azért, hogy a lehetőségek egész kínálatát dolgozzák ki.
2. A munkatársak megtanulják, hogyan kérdezzenek, hogyan figyeljenek aktívan. És azt is, hogyan álljanak ki véleményükért. Értik, hogy az innováció aligha jön létre a sokféleség és a viszály egyidejű megléte nélkül. A kreatív reakció [agilitás] ebben áll: képesek vagyunk ötlettárunkat tesztelni és finomítani gyors változatok, észrevételek és kiigazítások útján. Felfedezés-vezérelte tanulás, nem pedig megtervezett előrehaladás. Ezt nevezik dizájngondolkodásnak, amely a tudományos módszer és a művészeti folyamat izgalmas elegye. Kísérletek sorozata, nem pedig próbák sorozata.
A kísérletek célja általában a tanulás. A nemleges eredményből is tanulunk.
3. Kreatív problémamegoldás: a döntéshozatalban még az ellentétes gondolatokat is össze tudjuk békíteni, hogy új és hasznos megoldást alkossunk. Az innovációs cégek nem szoktak engedményeket tenni. Nem hagyják, hogy egy csoport vagy személy felülkerekedjék, még akkor sem, ha vezetőről vagy szakértőről van szó. Ehelyett olyan türelmes és elfogadó döntési folyamatot hoztak létre, amelyben a megoldások nem kizárólagosak, hanem összeegyeztethetők. Szerintünk e három tulajdonsága miatt tud a Pixar sikeres lenni.

Régebbi hírforrás(ok): A szervezeti autokrácia bűne link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:





adatkezelési szabályzat elolvasása


Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.


interaktiv oktatástechnika portál logo

Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Több mint 23.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról