Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?

  • • Nem kell különösebben, hisz' mindenkit befogadunk
  • • A téma inkább felfújt hiszti
  • • Kell az akadálymentesítés; a legrászorultabbak alig járnak könyvtárba
  • • Feszültséget keltenének a rászorulók, ha többek jönnének a könyvtárba
  • • Kellene, de nem vagyunk eléggé felkészülve rá
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Nem csak a közönségünket, de az algoritmusokat is etetnünk kell a közösségi médiában

A közösségi média algoritmusai az elköteleződést (mint: kedvelések, kommentek és megosztások) egyfajta hógolyó-effektusként kezelik, vagyis minél nagyobb elkötelezettséget ér el egy tartalom, annál valószínűbb, hogy az algoritmus jutalmazza.
Ennek érdekében a következő algoritmikus logikákra "játszhatunk" rá.

1. Használj taggelést és hivatkozásokat: Egyszerűen fogalmazva, a többi fiók címkézése egyfajta meghívásként szolgál a többi felhasználó számára, hogy megnézzék és remélhetőleg megosszák a tartalmat. Ha más vállalkozást, márkát vagy profilt említesz, feltétlenül használd az @ jelet. Ugyanez a logika alkalmazható az ismerősök címkézésére is, ahol a követők felkérést kapnak arra, hogy megcímkézzék barátaikat és családtagjaikat kérdésre vagy megjegyzésre válaszul. Az ilyen típusú bejegyzésekkel takarékosan kell bánni, de különösen hasznosak nagyobb promóciók, például nyereményjátékok esetén.
2. Találd meg a megfelelő hashtag-eket: A hashtagek lényegében kereshetővé teszik a tartalmat, és ezért kiterjesztik a bejegyzés elérhetőségét azzal, hogy egy kategóriához "kapcsolják". Ami a közösségi algoritmusokat illeti, a hashtagek kategóriát rendelnek a tartalomhoz, hogy nagyobb valószínűséggel jelenjen meg a címke iránt érdeklődő felhasználók számára. Kicsit olyan ez, mint a megfelelő kulcsszavazás egy weboldal esetén.
3. Tudd, hogy mikor: Az időzítés továbbra is fontos tényező, hogy mekkora elkötelezettséget ér el egy tartalom. Ha például akkor posztolunk, amikor közösségünk biztosan aktív, akkor a bejegyzések nagyobb valószínűséggel lesznek láthatók és válaszolnak majd rájuk. Persze ez minden felületen és minden követői csoport esetén eltérő időzítést jelent, de az analitikák sokat segíthetnek ennek meghatározásában.
4. Konzisztens és állandó posztolás: Függetlenül attól, hogy milyen oldalon van profilunk törekednünk kell arra, hogy "aktív" résztvevők legyünk. Más szóval, a közösségi média algoritmusai hajlamosak jutalmazni a rendszeresen posztoló, like-oló és egyéb módon aktívkodó fiókokat!
5. Kövesd a trendeket és változásokat!

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról