Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?

  • • Nem kell különösebben, hisz' mindenkit befogadunk
  • • A téma inkább felfújt hiszti
  • • Kell az akadálymentesítés; a legrászorultabbak alig járnak könyvtárba
  • • Feszültséget keltenének a rászorulók, ha többek jönnének a könyvtárba
  • • Kellene, de nem vagyunk eléggé felkészülve rá
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Nem nyilvános, hogy milyen algoritmus szerint mossa a Facebook az agyunkat

Érdekes kettősség figyelhető meg a Facebook kommunikációjában a saját befolyására vonatkozóan. Míg a cégek körében azzal népszerűsíti hirdetési megoldását a közösségi óriás, hogy nagy pontossággal tudja befolyásolni a felhasználók döntéseit, addig Zuckerberg cáfolja, hogy az oldalnak hatása lenne a politikai nézetekre, a félrevezető politikai hírekre, és így a közelmúltban lezajlott amerikai választásra. ...
Buborék: mindenkinek van egy saját, külön bejáratú online információs világa, amelyben a tartalmakat a felhasználó korábbi tevékenységei alapján egy algoritmus választja ki. Egy olyan kényelmes hely, ahol csak azok az információk szerepelnek, amelyekre az adott felhasználó szívesen rákattintana.
A Facebook már korábban tisztában volt a hamis hírek problémájával és házon belül el is készítette azt a szűrőt, amely a félretájékoztatásra szakosodott oldalakkal leszámolna - de a Facebook vezetése végül elvetette azt és nem élesítette az oldalon. A döntést az indokolhatta, hogy ez elsősorban a konzervatív oldalakat sújtotta volna, a cég pedig nem akarta magára haragítani a republikánus oldalt. ...
Az ideális az lenne, hogy a szűrő algoritmusok ne csak a relevanciát vegyék figyelembe számításkor, hanem a kényelmetlen, provokatív, fontos vagy más nézőpontokat bemutató gondolatokat is. Az algoritmus viszont nem nyilvános, ezért jelenleg egyáltalán nem tudjuk, mi alapján látja a felhasználó a hírfolyamban az adott tartalmakat és hogyan tudná ezt alakítani. Vagyis nincs lehetőség jelenleg arra, hogy a Facebook-fogyasztó (akár szándékosan) bővíteni tudja horizontját, bezártsága pedig kizárólag a fejlesztők szeszélyének függvénye.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról