Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Dolgoztál-e más pozícióban, mint könyvtáros?

  • • Egyelőre hallgató vagyok / állást keresek
  • • Igen, dolgoztam már nem könyvtáros és nem pedagógus pozícióban is
  • • Igen, pedagógusként
  • • Könyvtárosként dolgozom, de mást is próbálnék
  • • Könyvtárosként dolgozom és folytatnám is
  • • Nem közintézményben, információs szakemberként
  • • megírom: kit@gmconsulting.hu
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2019 | 2018 | 2017 | 2016 |
| 2015 | 2014 | 2013 | 2012 |
| 2011 | 2010 | 2009 | 2008 |
| 2007 | 2006 | 2005 | 2004 |
| 2003 | 2002 |

2019



 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:
Elfelejtette a jelszavát?
Regisztrálás >>>
Bejelentkezés után van lehetőség a regisztráció törlésére.


Nemzeti könyvtárak marketingje -- egységes szemlélet kellene

A cikk azt vizsgálja, mennyire sikeresen alkalmazzák az európai nemzeti könyvtárak a marketing alapelveit, és milyen marketing-orientációt fejlesztettek ki annak érdekében, hogy megfeleljenek az új kihívásoknak.
A marketingtevékenység szintjét vizsgálták és rangsorolták 14 nemzeti könyvtár honlapján, Ausztria, Belgium, Nagy-Britannia, Németország, Hollandia és Portugália nemzeti könyvtárának épületében, valamint interjút készítettek az intézmények vezetőivel. A vizsgálat bemutatja a nemzeti könyvtárak marketinghez fűződő viszonyát, melyek közül a British Libraryé tekinthető a legelőrehaladottabbnak. A többi nemzeti könyvtár átvette a marketingtevékenység bizonyos elemeit, de hiányzik az egységes szemlélet. A cikk ajánlásokat fogalmaz meg a honlaptervezéssel kapcsolatban, ideértve a Web 2.0-s alkalmazások bevezetését és az elektronikus források jobb kihasználását. A nemzeti könyvtárak épületeivel kapcsolatos ajánlás szerint a látogatók számára egyetlen központi bejáratot érdemes működtetni, ahonnan kiindulva a látogató az épületben bárhol kiigazodik. A marketingtevékenység kialakítása jelentős, de kifizetődő lépésnek számít a nemzeti könyvtárak életében. Ehhez belülről kifelé történő szemléletváltozásra van szükség és hajlandóságra, hogy más piaci szereplőktől tanuljanak. A marketingtevékenység segítségével az újabb kihívások sikeresen kezelhetők.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:





adatkezelési szabályzat elolvasása


Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.


interaktiv oktatástechnika portál logo

Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Több mint 23.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról