Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

A neked leginkább megfelelő részlegen / feladaton dolgozol-e a könyvtárban?

  • • Igen, testhezálló munkát végzek
  • • igen, több részlegen / vetésforgóban dolgozom
  • • nem, másik részlegen / feladaton dolgoznék
  • • nem, szívesen dolgoznék egyszerre több részlegen / feladaton
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2022 | 2021 | 2020 | 2019 |
| 2018 | 2017 | 2016 | 2015 |
| 2014 | 2013 | 2012 | 2011 |
| 2010 | 2009 | 2008 | 2007 |
| 2006 | 2005 | 2004 | 2003 |
| 2002 |

2022



 


Nemzeti könyvtárak marketingje -- egységes szemlélet kellene

A cikk azt vizsgálja, mennyire sikeresen alkalmazzák az európai nemzeti könyvtárak a marketing alapelveit, és milyen marketing-orientációt fejlesztettek ki annak érdekében, hogy megfeleljenek az új kihívásoknak.
A marketingtevékenység szintjét vizsgálták és rangsorolták 14 nemzeti könyvtár honlapján, Ausztria, Belgium, Nagy-Britannia, Németország, Hollandia és Portugália nemzeti könyvtárának épületében, valamint interjút készítettek az intézmények vezetőivel. A vizsgálat bemutatja a nemzeti könyvtárak marketinghez fűződő viszonyát, melyek közül a British Libraryé tekinthető a legelőrehaladottabbnak. A többi nemzeti könyvtár átvette a marketingtevékenység bizonyos elemeit, de hiányzik az egységes szemlélet. A cikk ajánlásokat fogalmaz meg a honlaptervezéssel kapcsolatban, ideértve a Web 2.0-s alkalmazások bevezetését és az elektronikus források jobb kihasználását. A nemzeti könyvtárak épületeivel kapcsolatos ajánlás szerint a látogatók számára egyetlen központi bejáratot érdemes működtetni, ahonnan kiindulva a látogató az épületben bárhol kiigazodik. A marketingtevékenység kialakítása jelentős, de kifizetődő lépésnek számít a nemzeti könyvtárak életében. Ehhez belülről kifelé történő szemléletváltozásra van szükség és hajlandóságra, hogy más piaci szereplőktől tanuljanak. A marketingtevékenység segítségével az újabb kihívások sikeresen kezelhetők.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 25.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról